Lange rijen voor Plus Mario Kart Koins

Lange rijen voor Plus Mario Kart Koins
  • Food-en-retail
  • 7 feb 2018 @ 09:04
  • 9139 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • CampagnesBelow the lineWinkelen

Wie de komende weken bij Plus zijn boodschappen doet, kan sparen voor 24 verschillende Mario Kart Koins. Bij sommige winkels staan hekken om de vele om Koins bedelende kinderen in het gareel te houden.

Energize is verantwoordelijk voor de online campagne waarbij kinderen vijf weken lang worden uitgedaagd om hun skills te tonen met de gespaarde Plus Mario Kart Koins. 'Wie de komende weken bij Plus zijn boodschappen doet, kan sparen voor 24 verschillende Mario Kart Koins. Met Mario, Princess Peach, Luigi en nog veel meer. Door de Koins te combineren met één van de zes Rings kun je er mee rollen, bouncen, flippen of spinnen', aldus het bureau.

Iedereen die een toffe truc kan met de Koins, kan deze delen op de speciaal ontwikkelde actiesite. Bij het uploaden kun je vriendjes en klasgenootjes met een gepersonaliseerde video uitdagen om hun eigen Koin Trick te laten zien. De beste trucs worden beloond met een Nintendo Switch + Mario Kart 8 Deluxe. De winnaars worden niet bepaald op basis van views of likes, maar wekelijks gekozen door vijf bekende vloggers.

Een campagne speciaal gericht op kinderen
Om Generatie Z te bereiken is er volgens de betrokkenen meer nodig dan lineair reclame voeren. 'Bovendien raken kinderen steeds meer gewend aan het maken van eigen videocontent. Plus en Energize spelen hierop in met een online activatie die kinderen uitdaagt een originele Koin Trick video in te sturen. De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met inspiratievideo’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van de jury vloggers. Daarnaast worden kinderen geënthousiasmeerd op diverse game platforms zoals spele.nl. Alle communicatie leidt vervolgens naar de actiesite pluskointricks.nl', legt Energize uit.

Extra kans op een Nintendo Switch
Ook ouders kunnen in dezelfde campagneperiode kans maken op een Nintendo Switch + Mario Kart 8 Deluxe, door online boodschappen te bestellen op plus.nl, melden Energize en JWT. Om deze extra win-actie onder de aandacht te brengen ontwikkelde Energize een online commercial die ouders als online video te zien krijgen.
(PvWK)

Credits
Verantwoordelijk bij opdrachtgever Plus: Annemiek Moerman en Jasper Jobse
Bureau: Energize i.s.m. JWT Amsterdam
Productie actiesite: Egotribe
Productie videocontent: FastForwardFilm


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken