Loetje on Ice: ‘Als iedereen enthousiast is, doen we het gewoon’

Loetje on Ice: ‘Als iedereen enthousiast is, doen we het gewoon’
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2018 @ 10:56
  • 17397 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ConsumentenFood

Loetje is steeds vaker 'in het veld' te zien. Met Loetje on Ice serveert het restaurant zes weken lang 'de allerlekkerste biefstuk' op De Coolste Baan van Nederland. Marketing manager Jorine Sieperda licht toe.

Hoe is de samenwerking met CBvNL tot stand gekomen? En waarom is dit voor het merk Loetje gunstig?

We raakten in gesprek met de eigenaren van House of Sports, de organisatie achter De Coolste Baan. De mogelijkheid tot een Loetje pop-up restaurant kwam al gauw ter sprake. En dat is het leuke aan ons team: als iedereen het een goed idee vindt en enthousiast is, gaan we het gewoon doen. We hebben hiermee de mogelijkheid om zes weken lang aan een breed publiek te laten zien waar we voor staan: de allerlekkerste biefstuk.

Wat doet Loetje verder aan marketingactiviteiten, zowel intern als extern?

In het verleden is er niet veel aan marketing gedaan. De gasten in de randstad kwamen toch wel. Met de expansie zie je dat we in de gebieden daarbuiten wel meer moeten doen. In de komende periode gaan we dan ook inzetten op merkbouwen en naamsbekendheid buiten de randstad. Daarnaast willen we extra aandacht aan gastbeleving besteden en zijn we volop bezig een slag te maken op het gebied van digitalisering.

Om een voorbeeld te geven: met de opening van Loetje Rotterdam hebben we samen met Blueband een openingsactie op touw gezet met Fred van Leer, een rasechte Rotterdammer. Ook deden we in het verleden veel met ‘Loetje op locatie’, waarbij we dan biefstukken op evenementen bakten.

Wat is het marketinggeheim van Loetje?

We onderscheiden ons door simpelweg de lekkerste biefstuk te bakken. Onze gasten weten dat en komen er van heinde en ver voor terug. Daarbij proberen we die aandacht voor smaak en kwaliteit ook op ander vlak terug te brengen, bijvoorbeeld in de keuze voor locaties en personeel. En altijd met een no-nonsense manier én Amsterdamse humor.

Wat is voor Loetje de grootste marketinguitdaging? Wat moet er beter?

We zijn als gezegd bezig een slag te maken op het gebied van online, onze website bijvoorbeeld moet er beter uitzien. Daarnaast is arbeidsmarktcommunicatie een uitdaging, dit jaar willen we tegen de duizend nieuwe medewerkers werven, onder meer voor ons nieuwe restaurant op de ZuidAs in Amsterdam dat 23 maart opent.


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken