Nederlandse kruidenproducent Euroma bereikt Europese top

Nederlandse kruidenproducent Euroma bereikt Europese top
  • Food-en-retail
  • 19 feb 2018 @ 09:07
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketingZakelijk

Koninklijke Euroma neemt Intertaste definitief over. Euroma neemt hiermee een toppositie in op de Europese markt en wordt nummer 1 speler op de Nederlandse markt van kruiden en specerijen. Baas Robert Hoogstra reageert.

De twee bedrijven hebben samen zo'n 500 medewerkers en zetten 220 miljoen euro om. Euroma grijpt 2018 aan voor een zorgvuldige samenvoeging van de expertises van beide bedrijven, die zijn gelegen in de ontwikkeling en productie van op kruiden en specerijen gebaseerde smaakoplossingen, zoals kruidenmengsels, sauzen, dressings, soepen en textuuroplossingen. Euroma en Intertaste hebben naar eigen zeggen veel overeenkomsten: beide van oorsprong Nederlandse bedrijven hebben een internationale scope, leveren aan topspelers in de foodindustrie en hebben een sterk klantgerichte benadering.

Innovatieve smaakmaker
De strategische overname geeft Euroma de gelegenheid om verder te bouwen aan haar status als toonaangevende en innovatieve smaakmaker. Robert Hoogstra, algemeen directeur van Euroma (op de foto rechts), ziet kansen in de huidige voedingstrends: ‘Consumenten eten steeds bewuster en gezonder. Dankzij onze uitgebreide kennis van kruiden en specerijen zijn wij in staat om smakelijke, innovatieve producten te realiseren met bijvoorbeeld minder suiker, minder zout of andere toevoegingen. Deze kennis, in combinatie met het vermogen om trends te vertalen naar foodconcepten, maakt dat klanten ons waarderen als partner op het gebied van smaak en verpakkingen.’

Duurzaam produceren
Het hoofdkantoor van Euroma bevindt zich nu nog in Wapenveld, maar verhuist in 2019 naar Zwolle, meldt Hoogstra. 'Daar bouwt Euroma momenteel een state-of-the-art fabriek en innovatiecentrum. Het belooft de meest moderne en duurzame fabriek van Europa te worden op het gebied van stoombehandelen, malen, mengen en verpakken van kruiden en specerijen.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken