Picnic start bezorging in Amsterdam

Picnic start bezorging in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2018 @ 12:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

E-retailer Picnic komt naar Amsterdam. Vanaf heden kunnen toekomstige klanten de app downloaden en zich inschrijven.

Wie zich voor 7 maart aanmeldt, krijgt een reep Tony Chocolonely en maakt kans op 1 minuut gratis winkelen, belooft Picnic. Dat kan, meldt men slim, via deze link. Picnic begint in de wijken Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, de Pijp en Zuid Oost. In de loop van 2018 zal de websuper verder in de hoofdstad actief worden en kunnen nog meer Amsterdammers de boodschappen gratis thuisbezorgd krijgen.  Mede-oprichter van Picnic Joris Beckers op Distrifood: ‘Velen zeiden dat het onmogelijk was om Picnic in Amsterdam uit te rollen: te groot, te complex. Het heeft inderdaad wat tijd gekost om ook in de hoofdstad een goede infrastructuur en organisatie op te tuigen, maar we zijn er nu klaar voor.’

Geen eigen winkels
Picnic heeft geen eigen winkels en kan daardoor concurrerend leveren. Sommige marketeers bij grote retailketens slapen hierdoor wat onrustiger. Of dromen ze al over een overname? De websuper gaat straks in de hoofdstad van start met vijftien e-bezorgautootjes en 40 'runners', zoals de bezorgers worden genoemd. In de steden waar het retailmerk eerder aftrapte, liepen deze aantallen in de maanden na de start in recordtempo op, in lijn met een flinke groei in bestellingen. Hierbij speelt automatisering en data-analyse een belangrijke rol. Recentelijk deelde Picnic haar big data-marketing geheimen tijdens MarketingTribunes' DDC Event. Lees hier het interview met keynote spreker Daniel Gebler, chief technology officer bij Picnic.
(PvWK)

Over Picnic
Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de gerenommeerde ontwikkelaar van e-commerce software. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller was eerder betrokken bij de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Supermarktbedrijf Boni fungeert als inkooppartner voor Picnic.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken