Chiquita lanceert duurzaamheidscampagne

Chiquita lanceert duurzaamheidscampagne
  • Food-en-retail
  • 28 mrt 2018 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Bananenproducent Chiquita start een landelijke campagne om haar duurzaamheidsbeleid onder de aandacht te brengen.

De multimediale campagne laat consumenten zien welke initiatieven de multinational in de afgelopen decennia heeft genomen om te verduurzamen.

Managing director Franklin Ginus van Chiquita Nederland legt uit waarom de bananenproducent inzet op duurzaamheid: 'Uit onderzoek dat we jaarlijks uitvoeren blijkt dat Chiquita met 97% nog steeds een ongekend hoge bekendheid heeft in Nederland. We zien ook dat consumenten ons herkennen als kwalitatief, betrouwbaar en grappig merk. Hoewel we al meer dan 25 jaar actief zijn om de bananenproductie duurzamer te maken, bijvoorbeeld door waterbesparing en vermindering van pesticidegebruik, kunnen we dit nog wel duidelijker communiceren richting de consument. Ons programma ‘Behind The Blue Sticker’, dat staat voor duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, willen we met deze nieuwe campagne onder de aandacht van de consument brengen.'

Leon Steijn, managing director van Communicatie- en PR bureau Cohn & Wolfe, dat de campagne ontwikkelde samen met merkactivatiebureau 230V, vertelt: 'Bij de ontwikkeling van de campagne hebben we de twee bekende kleuren van het legendarische merk centraal gesteld: Geel als afgeleide van de alom bekende Chiquita banaan en blauw dat symbool staat voor de bekende kwaliteitssticker van Chiquita. Door beide kleuren samen te brengen ontstaat de kleur groen. Geel en blauw maakt groen geeft dus feitelijk op een simpele wijze weer dat duurzaamheid inherent is aan het merk Chiquita. En dat is precies waar we naar streefden toen we startten met de ontwikkeling van de campagne.'

De mediastrategie en mediaplanning is verzorgd door marketing- en mediabureau Mediaxplain, de Benelux hub van het internationale Local Planet netwerk. Voor de campagne is gekozen voor een aanpak bestaande uit digital media, social media en out of home. Zo zal de campagne zichtbaar zijn op digitale schermen in en rondom winkelcentra en in abri’s. Daarnaast wordt zowel display advertising als native advertising ingezet. Tevens wordt er een Facebook campagne gestart waarin het merk met klei-animaties de duurzaamheidsinitiatieven op haar welbekende luchtige manier onder de aandacht brengt. De campagne start deze week en loopt tot eind april en is op de eigen kanalen van het merk het hele jaar te volgen.

(PvWK)

 

 

Credits
Opdrachtgevert: Chiquita
Global Marketing & Communication Lead: Barbara Galli
Bureau: Cohn & Wolfe Benelux in samenwerking met 230V
Account: Cohn & Wolfe - Leon Steijn Managing Director, Rozemarijn de Lange Consultant, Céline van Zanten-Verkade Digital specialist
Concept/Art/Copy: 230V – Bas Jongerling, Coen Zuijdervliet
Social media specialist: Cohn & Wolfe – Céline van Zanten-Verkade
Productiemaatschappij: Clay – Dimitri Versteegen
Mediabureau: Mediaxplain/Local Planet – Chrissy van den Dobbelsteen, Rolf van Houten, Christiaan van Betuw

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken