Pilot: Eneco biedt gratis stroom bij harde wind

Pilot: Eneco biedt gratis stroom bij harde wind
  • Food-en-retail
  • 5 mrt 2018 @ 12:12
  • 9445 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • InnovatieMarketing

Energiemerk Eneco werkt aan een nieuwe stroomproduct: Eneco Uurprijzen. Soms gratis: Happy Power. De eerste test met 100 deelnemers is net afgelopen.

'Soms waait het zo hard dat windmolens veel meer stroom opwekken dan er verbruikt wordt. Tijdens deze windoverschotten betaal je 0 cent per kWh stroom. Happy Power noemen we dat. Hiervoor krijg je van ons een melding via de app. Happy Power komt, afhankelijk van de windoverschotten, minimaal één keer per week voor, en zo kun jij de vaat en was gratis doen', belooft Eneco haar klanten via de laatste emailnieuwsbrief.
 

Pioniers testen concept
Dit aanbod maakt deel uit van de pilot 'Eneco Uurprijzen'. Stroomtarieven zijn van uur tot uur anders; de prijs varieert afhankelijk van vraag en aanbod, redeneert het energiemerk. Van de schommelingen bijvoorbeeld bij harde wind op de windmolens kunnen aangesloten klanten profiteren. In de Eneco Uurprijzen app zie je direct wanneer het handig is om bijvoorbeeld de droger of electrische kachel aan te zetten. De afgelopen maanden hebben 100 pioniers een nieuw stroomproduct getest. 'We werken nu aan een volgende pilot', aldus Eneco. Het concept impliceert ook maandelijks achteraf afrekenen. 'Je betaalt geen “voorschot” bedrag meer voor stroom, maar rekent het werkelijkestroomverbruik direct maandelijks af. De stroomkosten kunnen maandelijks dus anders zijn, al naar gelang je verbruik. Dat is Eneco Uurprijzen.' Ook volgers van MarketingTribune kunnen zich aanmelden voor de volgende pilot, waarvan de startdatum nog niet bekend is, en wel hier.

Goede marketing
Erik van Engelen, in 2015 commercieel directeur van het energiebedrijf, werd in datzelfde jaar gekozen tot opvolger van Roel Welsing van Triodos en mocht zich 12 maanden Marketeer of the Year noemen. 'Als organisaties zich niet aanpassen, hebben ze straks geen bestaansrecht meer', zei hij bij de overdracht van de titel. De test met de Eneco Uurprijzen bewijst dat Eneco dit gedachtengoed nog steeds ter harte neemt. Van Engelen is na zijn laatste functie als managing director Consumenten na negen jaar Eneco nu op zoek naar een nieuwe uitdaging met als kernwoorden 'digitalisering, innovatie en duurzaamheid', zo meldt hij.
(PvWK)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken