Focus op persoonlijke benadering en beleving in nieuwste Perry

Focus op persoonlijke benadering en beleving in nieuwste Perry
  • Food-en-retail
  • 27 mrt 2018 @ 09:07
  • 14011 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • WinkelenMarketing

Perry Sport & Adventure opent een nieuwe flagshipstore in Utrecht. Na Amsterdam is dit volgens het retailmerk een logische tweede keuze, 'want Perry is al bijna 100 jaar aanwezig in de Domstad'.

Het eerste filiaal vestigde zich in 1919 aan de Oudegracht 143 en verhuisde in de jaren '60 naar Vredenburg. Met de komst van Nieuw Hoog-Catharijne, besloot Perry om zich in de nieuwbouwvleugel van de grootste shoppingmall van Nederland te vestigen.

Persoonlijke aanpak
'De nieuwste flagshipstore introduceert haar eigen unieke Experience Box, een multifunctionele ruimte waar kleding gepersonaliseerd kan worden en van waaruit verschillende events, trainingen en try outs worden georganiseerd. Zo kun je straks jouw favoriete shirt bedrukken met naam en rugnummer van jouw voetbalheld of kiezen voor jouw eigen persoonlijke opdruk en nummer. De events in de Experience Box worden georganiseerd in samenwerking met de merken waaronder Nike, adidas, Puma en O’Neill. Maar ook lokale (sport) ondernemers kunnen in een partnership met Perry deze ruimte gebruiken voor actieve events', meldt het retailmerk voor avontuur en sportartikelen.

Learnings
In de Utrechtse flagshipstore wordt het nieuwe Perry winkelconcept verder uitgerold. Het concept werd geïntroduceerd in december 2016 in de Kalverstraat te Amsterdam,. Er zijn verschillende learnings getrokken uit de ervaringen in de hoofdstad en deze zullen worden meegenomen in de nieuwste flagshipstore. De nieuwe Perry valt op door het gebruik van verbeterde technieken en een persoonlijke aanpak. De indeling van de winkel is aangepast om beter aan te sluiten bij het winkelgedrag van de consument en er is meer ruimte gemaakt voor kids collecties. Omdat persoonlijke service en beleving hoog in het wensenlijstje van klanten staat is er gekozen voor de Experience Box waar extra services geboden worden en (sportieve) evenementen plaatsvinden.

De in Amsterdam geïntroduceerde SafeSize scan was tot nu toe bij Perry exclusief voor de running categorie beschikbaar. In Utrecht zal 'Your Personal Fit' met behulp van de 3D-scan het juiste schoenadvies geven voor volwassenen én kinderen en naast schoenen voor running ook beschikbaar zijn voor voetbal- en wandelschoenen.
(PvWK)

 

Achtergrond SafeSize
'SafeSize, het merk dat voor iedereen de juiste schoen kan aanmeten is een unieke feature die Perry haar klanten al aanbiedt sinds december 2016. Door het opmeten van de voeten met een 3D scan kan een zeer gericht functioneel advies uitgebracht worden over het soort schoen (karakteristieken) dat nodig is om sportprestaties te optimaliseren én de juiste schoenmaat. Met deze dienst biedt Perry een unieke consumentenervaring. De retailer biedt haar klanten toegang tot een zeer waardevolle tool om bij het winkelen voor schoenen een persoonlijk advies te krijgen en de perfect passende schoen te vinden.  De SafeSize feature wordt verbreed en zal in Utrecht ook beschikbaar zijn voor o.a. het aanmeten van voetbal- en outdoorschoenen. En nog veel belangrijker, de scan kan ook voor kinderen ingezet worden. Momenteel koopt 75% van de ouders nog de verkeerde maat schoenen voor hun kinderen, deze scan kan dit voorkomen. Perry heeft hiermee wederom een wereldwijde primeur en geeft de consument (gratis) toegang tot een zeer exclusieve feature.
SafeSize, een toonaangevend wereldwijd opererend bedrijf met haar roots in Nederland, heeft sinds de jaren negentig veel ervaring met voetanalyse. Het bedrijf biedt exclusieve features zoals 3D en 2D voet- en schoen scanning met behulp van een speciaal algoritme, maar ook de mogelijkheid de binnenzool volledig aan te passen, zowel instore  als online. Met SafeSize is de consumentenbeleving bewezen verbeterd en uiteraard wordt de kwaliteit van de instore service verhoogd met deze tool. Met SafeSize is het mogelijk de perfecte pasvorm te garanderen, zonder de gemiddelde verkoopprijs te verhogen. Ook wordt het aantal schoenen dat retour komt hiermee teruggedrongen en de consument waardeert deze service enorm, zowel de beginnende als de ervaren lopers. Voor meer informatie over SafeSize: www.safesize.com.'

(Bron: Perry Sport & Adventure)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken