Hudson's Bay boekt weer winst

Hudson's Bay boekt weer winst
  • Food-en-retail
  • 29 mrt 2018 @ 09:07
  • 17356 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • WinkelenMarketing

Warenhuismerk Hudson's Bay heeft voor het eerst in acht kwartalen weer een kwartaal met winst afgesloten. Topman Richard Baker wil meer.

De sales moeten volgens Baker omhoog en de marge moet ook groter worden. Hudson's Bay hield afgelopen kwartaal 84 miljoen Canadese dollar over (zo'n 53 miljoen euro). Een jaar eerder ging er nog een nettoverlies van 152 miljoen dollar in de boeken. De consumentenverkopen gingen wel met ruim twee procent omhoog, naar 4,7 miljard dollar. Gecorrigeerd voor onder meer winkelsluitingen was evenwel sprake van een omzetdaling van circa twee procent, meldt ANP. Onlangs wilde een activistische aandeelhouder het winkelvastgoed verpatsen voor een weinig duurzame korte termijn winst. Deze actie is verijdeld.

Aanlooptijd
De warenhuizen van Hudson's Bay kampen al langer met dalende verkopen, mede door felle concurrentie van webwinkels. Hudson's Bay zit sinds september vorig jaar in Nederland, veelal in oude V&D panden en zoals op het Amsterdamse Rokin in fraaie nieuwbouw. Hier klinkt wel eens kritiek op de formule, waarbij vaak vergeten wordt dat een merk en een 'loopje' richting de winkel zich eerst ook even moet vestigen. In Nederland geschiedt veel marketing via buitenreclame. Ook onder meer Saks Off 5TH en het Duitse Galeria Kaufhof zijn van het Canadese concern.
(bronnen: ANP en MT)

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken