Pepsi Max presenteert limited edition-spelersverpakking

Pepsi Max presenteert limited edition-spelersverpakking
  • Food-en-retail
  • 23 mrt 2018 @ 11:20
  • 17794 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFoodPackaging

Op de bekende zwarte blikjes van Pepsi Max suikervrij prijken tijdelijk de portretten van 's wereld meest bekende voetballers. De limited edition uitgave is onderdeel van de internationale 2018 'love it, live it-football'-campagne.

Er is ook een passende tv-commercial voor geschoten. 'Pepsi Max is al jarenlang gelinkt aan voetbal door onder andere de samenwerkingen met iconische voetbalhelden en veelbelovende talenten. De passie voor deze sport brengt spelers en fans wereldwijd samen', verteltt Julien Galand, Marketing Manager Social Beverages Benelux aan MarketingTribune.

In Nederland is de can met de beeltenis van vijfvoudig speler van het jaar Leo Messi in de supermarktschappen terug te vinden. Andere sterspelers die onderdeel van de campagne uitmaken, zijn de wereldberoemde Braziliaanse verdediger en winnaar van de Uefa Champions League, Marcelo, de in de VS bekroonde spelverdeelster en tweevoudig Beste Vrouwelijke Speler van het Jaar, Carli Lloyd, de Duitse voetbalheld Toni Kroos en het Britse opkomende talent en tweevoudig Jonge Speler van het Jaar, Dele Alli.
 
In de 'love it, live it-football' tv-commercial gaan vijf van de beste voetballers ter wereld de straat op voor een potje straatvoetbal met fans. De commercial zit vol actie en energie, en met verf gevulde voetballen; de wereldsterren van het Pepsi Max team van 2018 - Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd en Dele Alli - vertonen hun balkunsten en behendigheid, terwijl ze door een drukke menigte racen om zogeheten paintballs uit alle richtingen te ontwijken. De energie en opwinding zijn voelbaar; meer en meer mensen mengen zich in het spel en komen de spelers aanmoedigen. Muren, ramen en mensen worden van top tot teen ondergespetterd met verf. Door zo’n onverwachte draai te geven aan het spel, en iedereen te vragen om mee te spelen, laat Pepsi Max de fans het spel op een totaal nieuwe manier ervaren. 'Light it Up (feat. Nyla & Fuse ODG) (Remix)' van Major Lazer vormt de soundtrack. De commercial zal digitaal worden getoond gedurende de Uefa Champions League, waarvan Pepsi Max officieel partner is.
 
De kunst van voetbal
Elke sporter heeft een uniek kenmerk, van Messi’s niet-aflatende aanwezigheid en gezag op het veld tot Marcelo's onverstoorbare speelstijl. Pepsi Max brengt deze kwaliteiten tot leven door middel van een serie gedurfde zwart-witportretten, vastgelegd door de beroemde fotograaf Danny Clinch. De portretten van Clinch - die de geest, het karakter en de energie van elke Pepsi Max speler vastleggen - fungeren als het canvas voor persoonlijke artistieke overlays, gemaakt door kunstenaars uit het thuisland van de sporters. Diego Jimenez (alias Diye) (Argentinië), Bicicleta Sem Freio (Brazilië), Dennis Schuster (alias DXTR) (Duitsland), Kim Sielbeck (VS) en Iain Macarthur (VK) ontwierpen hun eigen grafische interpretaties van het verhaal achter elke speler. Galand belicht de varianten:

'*Messi x Danny Clinch x DIiye: Diye creëerde een visuele metafoor, de Leeuw, die Messi op en buiten het veld vertegenwoordigt: een explosieve spelmaker en de onbetwiste koning van het veld, met een grote nalatenschap. Dit design is terug te zien op de Nederlandse Pepsi Max limited editon slim can.
* Marcelo x Danny Clinch x Bicicleta: in het kunstwerk van dit artistieke duo zit een energie en impact die te vergelijken zijn met Marcelo's hart en ziel, en zowel zijn interesses, geboorteplaats als energieke toewijding aan familie en voetbal komen erin terug.
* Kroos x Danny Clinch x DXTR: Speelse illustraties laten Kroos als de "maestro" zien - een nauwkeurige leider op het veld die meesterlijk spel met ongelooflijke finesse orkestreert.
* Lloyd x Danny Clinch x Kim Sielbeck: Lloyds twee uiterste kanten op en naast het veld - agressief en meedogenloos, en tegelijk een dienstbare speler - worden door Sielbeck geïllustreerd met een mix van strakke en organische elementen die een wild landschap vormen van complexe emoties en diepgang, met in het hart ervan de sterke wil om te winnen.
* Dele x Danny Clinch x Iain: Geïnspireerd door Dele's gevoel voor mode, creëren de vormen en patronen van het design een beweging die naar Dele toestroomt, wat zijn onvoorspelbare, maar toch meesterlijke en gedurfde persoonlijkheid en speelstijl vertolkt.'
 
Pepsi Max zal aanvullende content en ervaringen uitbrengen, 'waardoor de fans het spel echt op een nieuwe manier kunnen beleven, zoals: Persoonlijke gesprekken met de spelers; Content van het mediamerk voor voetbal en fancultuur; en Copa90
Uefa Champions League Final-toegang en -entertainment', meldt het frisdrankmerk.


'Met de online campagne voor consumenten in heel Nederland daagt Pepsi Max fans uit tot een Penalty paint off-spel, waarbij fans een digitale "verfpenalty" kunnen nemen tegen een virtuele keeper. Degenen die een verfklodder scoren, maken kans op felbegeerde tickets voor de Uefa Champions League Finale 2018 in Kiev, of een smart-tv. Vanaf 19 maart t/m 20 mei 2018 kunnen enthousiaste voetbalfans online meedoen op www.PepsiMaxFootball.com via de "ean code" die te vinden is op elke Pepsi en Pepsi Max promotieverpakking', besluit het merk. Het overall-marketingdoel van internationale 2018 'love it, live it-football'-campagne is om kunst en sport te laten samenkomen en daarmee de consumptie en merkloyaliteit een extra boost te geven.
(PvWK)

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken