Ralph de Vries ceo bij Wasteless

Ralph de Vries ceo bij Wasteless
  • Food-en-retail
  • 20 mrt 2018 @ 09:02
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingPersonalia

Foodmarketeer en -ondernemer Ralph de Vries is als ceo toegetreden tot de directie van Wasteless. Wasteless is een startup die verspilling wil tegengaan door een verpakking die communiceert met elektronische schap-labels.

Op die manier kan een versproduct met een kortere houdbaarheid zonder tussenkomst van personeel op het schap een lagere prijs aangeven dan een verpakking met een langere houdbaarheid. De verpakking communiceert met het schap-label en met de kassa door de ingebouwde technologie. Wasteless wordt al toegepast door een van de grootste discounters ter wereld, Dia, in de winkels in Madrid, aldus de startup.


Group of Butchers
De Vries (foto) is bekend van Group of Butchers, waaraan hij tevens verbonden blijft. De Vries bracht daar familiebedrijf Canter en Hergo in. In het kerstnummer van MT wijdde hij uitgebreid uit over zijn visie op marketing, food en trends. Intussen denkt hij als investeerder en ervaringsdekundige bij meerdere bedrijven en start ups na over de marketingstrategie en food-innovatie. De Vries over zijn nieuwe functie bij Wasteless in Distrifood: ‘Voedselverspilling staat bij iedereen zeer hoog op de agenda. Via Wasteless kunnen we daar echt nu iets aan gaan doen. Tevens kunnen we de marge in de supermarkten verbeteren. Met dynamic pricing kunnen we diverse aanprijzingen meegeven en niet slechts 50 of 35 procent.’

Tijdens een recent werkontbijt met MarketingTribune deelde Ralph met zijn zus acht mega-food-, horeca- en retailtrends voor 2018. Hij (41) en zijn jongste zus (29) zijn vierde generatie van het familiebedrijf van De Vries. Lees hier hun voorspellingen.
(PvWK, bronnen: Distrifood en MT)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken