AH Oosterhout doet proef met rustig-aan-kassa

AH Oosterhout doet proef met rustig-aan-kassa
  • Food-en-retail
  • 23 apr 2018 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kassabon

Wie geen zin heeft in gehaast, moet toch eens naar de Albert Heijn in Oosterhout gaan. Die supermarkt heeft nu een rustig-aan-kassa.

Geen gestress. Dringen is er taboe en wie er prijs op stelt, kan zelfs hulp krijgen bij het inpakken van boodschappen. De rustig-aan-kassa is er voor iedereen die tijd voldoende heeft of geen trek heeft in nervositeit en overbelasting. ‘Ik vind het wel een goed idee, want meestal heeft iedereen veel te veel haast’, zegt oudere dame tegen Omroep Brabant als ze haar karretje uitlaadt.

Niet alleen ouderen

De supermarkt geeft aan dat hiermee wordt ingespeeld op wensen van klanten. En dat zijn niet alleen ouderen die zich opgejaagd voelen bij de traditionele kassa. Ook twintigers zien een rustig-aan-kassa wel zitten. Dat deze vestiging als eerste is gekomen met een trage kassa, komt omdat er in de omgeving relatief veel ouderen wonen. Het is nu ook de bedoeling dat dit experiment een vervolg krijgt bij andere AH-vestigingen.

Goed initiatief

Tegenover RTL geeft Cor Molenaar te kennen deze trage kassa best slim te vinden. De supermarkt is immers niet alleen een plek met producten om boodschappen te doen, maar heeft ook een sociale functie. ‘Voor alleenstaanden, mensen die thuis werken of ouders die thuis hun kinderen opvoeden, is de supermarkt een goede plek voor sociaal contact. Ze willen daar de tijd voor nemen en niet met een paar minuten buiten staan.’

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken