Nieuwe betaalapp OK definitief van start

Nieuwe betaalapp OK definitief van start
  • Food-en-retail
  • 26 apr 2018 @ 10:53
  • 16157 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kassabon

De Deen-supermarkt in de Amsterdamse Rijnstraat heeft de primeur. Daar is voortaan de slimme portemonnee OK bij alle kassa’s te gebruiken.

Het is vooralsnog koffiedik kijken of deze eerste aanzet tot een revolutie leidt in het Nederlandse betalingsverkeer. Ondertussen staat in ieder geval vast dat de OK-app een stevige verandering teweeg brengt. Deen wil het betaalsysteem bij alle tachtig vestigingen gaan gebruiken, terwijl ook andere Superunie-leden zoals Dirk, Spar en DekaMarkt zullen volgen. Om het eerste gebruik bij Deen onder de aandacht te brengen stelt FrieslandCampina Monatoetjes beschikbaar voor iedereen die afrekent met OK bij de supermarkt.

Alles in 1

‘Het grote gemak van OK zit hem in de alles-in-1-functie van de app. Wanneer klanten met OK afrekenen, kunnen ze bijvoorbeeld automatisch meesparen voor leuke, gratis producten. Ook krijgen ze de bon direct geleverd in hun app’, vertelt Leendert van Eck, directeur van DEEN Supermarkten. ‘Mobiel afrekenen is de toekomst, en vandaag zetten we de eerste stap.’

Bouwmarkten

‘Niet alleen DEEN, maar ook andere partners zoals Praxis en Karwei starten met de uitrol in Amsterdam’, zegt Olaf Litjens, CEO van OK. ‘Zo krijgen we eerst stevige voet aan de grond in de hoofdstad, waarna de OK-punten zich als een olievlek door de rest van Nederland verspreiden. Intussen zijn er steeds meer online spelers zoals zonnebrillen.com en de wijnwebshops salenteinshop.nl en wijnkring.nl live. Daar kan je met de OK-app binnen 30 seconden afrekenen, zonder een account aan te maken of een letter te typen.’

Over OK

Voor wie nog onbekend is met OK: de app is pinpas, spaarkaart en betaaldienst in één. Daarmee kun je dus als shopper met één app betalen, je klantenkaarten beheren en controleren of er spaaracties of kortingen beschikbaar zijn. Het maakt niet uit waar de gebruiker bankiert of welk type smartphone die gebruikt.

Gebruikers moeten een account aanmaken via de app bedrijven toestemming geven om geld van hun rekening af te mogen schrijven. In de toekomst moet het ook mogelijk worden om tickets via OK te kopen. Olaf Lintjes van OK hoopt dat de app binnen een jaar meer dan een miljoen keer wordt gedownload.

(HS, bronnen: OK, Nu, ANP)

 

 

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken