AH en Nemo starten actie en spaarcampagne voor skills van de toekomst
- Food-en-retail
- 29 mei 2018 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Winkelen
- 29 mei 2018 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn start vandaag een nieuwe spaarcampagne met museum Nemo om kids enthousiast te maken voor 'dé skills van de toekomst'. Een aantal plaatjes gaat over proefjes en er zijn ook AR plaatjes en een digitale app bij waarmee kinderen leren programmeren.
Het lanceringsvenement vindt ook plaats in het Nemo Science Museum. Kinderen leren met de spaaractie -waarbij bureau &Samhoud betrokken is- op een leuke manier van alles over technologie, wetenschap en programmeren. Wouter Kolk, ceo van Albert Heijn: 'De rol van technologie in onze samenleving wordt steeds belangrijker. Met deze actie willen we kinderen laten kennismaken met de wereld van technologie en laten zien dat tech leuk is en vooruitgang mogelijk maakt.'
De actie wordt afgetrapt met een dialoog over het klaarstomen van Nederland voor een toekomst vol technologische innovaties. Kinderen kunnen vanaf deze week bij AH sparen voor onder andere doe-plaatjes die aansluiten bij het intuïtieve gedrag om te experimenteren. Daarnaast kunnen ze kijken wat er gebeurt en er zijn plaatjes waarbij kinderen leren zelf te programmeren. 'Dat gebeurt met Techie de robot. In combinatie met de gratis AH Tech app kunnen kinderen hun eigen augmented reality Techie programmeren. Zij kunnen Techie de coolste moves laten maken door hem te programmeren als breakdancer, voetballer, filmster, stuntman of een combinatie hiervan. Zo leren kinderen spelenderwijs de basisprincipes van programmeren en ontdekken ze dat veel dingen om ons heen door computers zijn aangestuurd', vertelt Jennis Jongerius namens &Samhoud Media. Deze video geeft een indruk.
De robot is niet alleen te vinden op de plaatjes en in de AH Tech app. Hij komt tijdens de actie ook tot leven in een spannende YouTube trilogie 'Techie de serie'. In de serie worden de hoofdrollen gespeeld door YouTube-sterren Gio Latooy, Bibi, Hanwe Chang en natuurlijk Techie zelf. Bij de lancering in Nemo zijn vanochtend 120 kinderen aanwezig die allerlei workshops doen en zich laten inspireren om te gaan programmeren. Ze zijn aanwezig bij de lancering van de Techie en bij de premiere van de trailer van de YouTube serie, meldt de organisatie. Vorig jaar scoorde &Samhoud met AH door een koppeling met astronaut Andre Kuipers en diens spannende verhalen.
(PvWK)
Recent maakte ook Defensie een partnership met Nemo bekend, lees hier meer
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- museum
- Albert Heijn
- retail
- AH
- spaarcampagne
- proefjes
- digitale app
- bureau
- &Samhoud
- leren
- kids
- enthousiast
- kinderen
- dm
- programmeren
- Nemo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing