Aldi heropent in juni 2018 zeventien filialen
- Food-en-retail
- 28 mei 2018 @ 14:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 28 mei 2018 @ 14:30
- Redactie Food en Retail
Retailketen Aldi gaat komende week los met de opening van maar liefst zeventien aangepaste winkels in Nederland. De nieuwe formule betreft vooral de bake-off, het biologische - en fairtrade assortiment, een vriendelijker sfeer en meer versproducten, volgens de discounter.
Aanstaande vrijdag 1 juni heropent Aldi in één week de vestigingen in Spijkenisse, Staphorst, Rotterdam, Barneveld, Beilen en Winterswijk. Een dag later volgt nog het filiaal in Heythuysen. Tot en met 22 juni staan er nog 10 heropeningen op het programma. Het overzicht van de te heropenen winkels is gepubliceerd op de website van de prijsvechter, die in de laatste dagen van mei ook nog twee vernieuwde vestigingen opent. De retailketen zelf wil weinig kwijt over de ontwikkelingen.
Bovengemiddelde groei Aldi
‘Over aantallen winkels die worden of zijn omgebouwd doen we geen uitspraken’, antwoordt de woordvoerder van Aldi op vragen van Distrifood. 'Hiermee zet de discounter een nieuwe flinke stap in de vernieuwing van het winkelnetwerk', constateert het retailvakmedium. De verbouwingen lijken de duitse prijsbeuker goed te doen. Uit vertrouwelijke cijfers van marktonderzoeker Nielsen blijkt dat Aldi tot en met week 18 de omzet met 4,2 procent ziet stijgen. Dit is aanzienlijk hoger dan de marktgroei van 2,6 procent zoals Nielsen die meet. 'Deze stijging wordt voor een belangrijk deel toegeschreven aan de ombouw van winkels naar de Aniko-formule.
(bron: Distrifood)
visual: artist impression Aldi V.S.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Aldi
- assortiment
- en fairtrade
- bake-off
- retail
- vriendelijker
- zeventien
- marketing
- het biologisch
- discounter
- versproducten
- sfeer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing