[Update] Boost-divisie Shopper Marketing maakt definitief doorstart

[Update] Boost-divisie Shopper Marketing maakt definitief doorstart
  • Food-en-retail
  • 4 mei 2018 @ 12:25
  • 17991 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Activatie

Zojuist is naar buiten gekomen dat de Boost-divisie Shopper Marketing Nederland, die vorige week failliet ging, definitief een doorstart maakt en verder gaat onder de naam Art of Activation. Daarmee komen de activiteiten in handen van MG Group BV van Miguel Groeneveld.

In de Fieldmarketing-wereld staat Miguel Groeneveld vooral bekend als directeur van  J.u.i.c.e. PromotionsVIP Models en Holland Hostess Service. De MG Group is de overkoepelende organisatie daarachter, die tevens een belang heeft van 50 procent in het al langer bestaande activatiebureau Art of Activation. De Boost-divisie zal daar onderdeel van worden. De veldmedewerkers van Shopper Marketing Nederland zullen worden opgenomen in de flexpool van J.u.i.c.e. Promotions.

Operationeel

Miguel Groeneveld, eigenaar van MG Group BV, is blij met de stap die zijn bedrijf maakt. ‘Boost is een bedrijf dat een vooraanstaande rol speelde in onze branche. Daarom wilden we graag een doorstart realiseren. Omdat we dat zo snel doen, hopen we dat zowel klanten als medewerkers trouw blijven aan het bedrijf. De ontstane situatie zorgde natuurlijk voor onrust, die we met deze snelle doorstart weg kunnen nemen. We hopen al komend weekend weer volledig operationeel te zijn. Voor nu zetten we de werkzaamheden voort vanuit het kantoor in Nieuwkuijk, hoewel het nog niet zeker is dat dat ook de definitieve vestigingsplaats zal zijn. Onze eerste focus ligt echter op de lopende projecten en het servicen van de klanten.’

Slagkracht

Ook collega Stijn Mentrop van Art of Activation is enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen. ‘Met deze stap vergroten we de slagkracht van zowel Art of Activation als het voormalige Boost Shopper Marketing. Die schaalgrootte is van belang omdat direct contact met de consument steeds belangrijker wordt. Juist in deze tijd van toenemende digitalisering kun je je onderscheiden door zulke persoonlijke ontmoetingen.’

Vraag aan Miguel Groeneveld: zijn de voormalige klanten van Shopper Marketing Nederland door de overname gehouden om mee te verhuizen naar Art of Activation?

Miguel: ‘Strikt genomen niet, maar omdat we dit zo snel doen, en ook omdat we de inventaris van bestaande activatieproducten hebben overgenomen, hebben we goede hoop dat klanten een positief besluit nemen. Dat kan in ieder geval veel onrust wegnemen.’

Gaan de voormalige Shopper Marketing Nederland-medewerkers ook mee?

‘We hebben de intentie uitgesproken een doorstart te maken met een groot deel van het team. Hier zal de komende tijd meer over duidelijk worden.’

Het faillissement van Boost kwam vorige week naar buiten en heeft alleen betrekking op de divisie Shopper Marketing Nederland. Dus niet op de werkmaatschappijen Collectibles en Loyalty.

MG Group BV is gevestigd in Amsterdam en is de holding waarvan J.u.i.c.e. Promotions, VIP Models en Holland Hostess Service deel uitmaken. Daarnaast heeft MG Group BV een belang van 50 procent in Art of Activation. Het bedrijf is in 2003 opgericht door Miguel Groeneveld.

Activatiebureau Art of Activation is gevestigd in Rotterdam en bedient klanten als Unilever, Kellog’s en FrieslandCampina.

 

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken