Daan Faber: 'Consument bepaalt nu zelf retail-aanbod'
- Food-en-retail
- 9 mei 2018 @ 09:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodEvenement
- 9 mei 2018 @ 09:51
- Lucas Boon
Wat in 2008 begon als buurtfeestje is uitgegroeid tot drukbezocht foodtruck event: de Rollende Keukens. Na tien jaar vindt Daan Faber het tijd voor een frisse wind en geeft hij de directiefakkel over aan collega's Yonina en Storm. De elfde editie van het foodfestival in het Amsterdamse Westerpark gaat vandaag van start.
Samen met Maarten Hoekstra en Igor Sorko is Faber founding father van de Rollende Keukens en tevens het creatieve brein achter voedingsmerk Mister Kitchen. Als stichting blijven de twee nog wel betrokken bij de Rollende Keukens en geven ze 'creatieve input waar nodig en gevraagd'.
Tien jaar Rollende Keukens. Wat is er in die tijd wezenlijk veranderd in de foodmarketing?
Foodmarketing is dood. Leve de consument! Zij zijn steeds meer in charge en laten zich niet langer vertellen wat ze moeten eten of laten zich sturen door het retail-aanbod. Nee, zij bepalen het retail-aanbod. Grote merken die nog altijd vanuit hun fabriek of marketingapparaat denken, lopen hetzelfde risico als V&D. Wij zeggen daarom: recept boven concept.
Wat is na het bewezen succes nu nog de grootste marketinguitdaging van de RK?
Om vooral onszelf te blijven. Van onze eerste uitgangspunten op 'het bierviltje' - geen muntjes, live muziek in plaats van dj, met vrienden werken - zijn we gelukkig nooit afgeweken. Misschien bestaan we daarom nog steeds en vinden we het zelf nog zo leuk.
'Rollende Keukens is voor hipsters'. Ben je het daarmee eens?
Wij zien het gewoon nog altijd als een gratis braderie. Wie op een zonnige middag een rondje maakt, ziet werkelijk iedere kleur, leeftijd, nationaliteit en (on)hipheid rondlopen. Het leukste is overigens om een verdwaalde toerist tegen te komen die nog nooit zoveel smakelijke creativiteit bij elkaar heeft gezien. Daar zijn we Amsterdam extreem dankbaar voor.
Beeld afkomstig van website Rollende Keukens.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing