Dirk van den Broek wint eerste FoodRetailAward

Dirk van den Broek wint eerste FoodRetailAward
  • Food-en-retail
  • 24 mei 2018 @ 16:04
  • 11314 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsMarketingWinkelen

Dirk van den Broek wint dit jaar voor het eerst een FoodRetailAward, samen met Agrimarkt en Plus. De FoodRetailAwards zijn verbonden aan de FoodAwards en worden uitgereikt aan supermarktformules die introducties van a-merkartikelfabrikanten 'welgezind zijn'.


Er zijn FoodRetailAwards in drie categorieën: ‘snelste opname’ (Agrimarkt), ‘meest complete opname’ (Plus) en ‘hoogste fair share’ (Dirk). Voor Dirk is het de eerste keer dat het een FoodRetailAward in de wacht sleept, terwijl zowel Agrimarkt als Plus één keer eerder een FoodRetailAward in ontvangst mochten nemen. Voor Agrimarkt was dat in 2013, toen voor meest complete opname, meldt uitreiker Foodpersonality. 'Voor Plus was dat in 2016, toen voor hoogste fair share. Vorig jaar won Albert Heijn de FoodRetailAwards nog in alle drie de categorieën. Maar AH was er ook dit jaar dicht bij. Zowel in de categorie snelste opname als meest complete opname was de marktleider de runner-up. In de categorie hoogste fair share werd Dirk op de hielen gezeten door Hoogvliet, dat in de afgelopen tien jaar al zes FoodRetailAwards wist te winnen en daarmee – samen met AH en Jumbo – het vaakst op het podium heeft gestaan.'

Dirk apetrots
Detailresult toont zich zeer trots op deze prestatie van dochter Dirk, zo blijkt uit het direct opgestelde persbericht: 'Na het winnen van de Beste Folder Awards valt Dirk opnieuw in de prijzen. Gisteren mocht Bart Klein Leunk, unit manager, namens Dirk van den Broek de Award voor het hoogste fair share -van de FoodAward winnende producten- in ontvangst nemen. Een primeur voor de supermarktketen.'
 

FoodRetailAwards
De FoodRetailAwards zijn een initiatief van FoodPersonality, vakblad voor managers in de levensmiddelenhandel en –industrie. Sinds 2009 worden de FoodRetailAwards uitgereikt voor productintroducties van a-merk leveranciers.  Onderzoekbureau IRI kent deze prijzen toe op basis van objectieve analyse van opname-, distributie- en omzetpatronen. Op de foto boven zien we FNLI-directeur Marian Geluk, Unitmanager Detailresult Klein Leunk, presentator Joep Stassen en commercieel directeur Detailresult Edwin de Maa met de net gewonnen prestigieuze prijs.
(PvWK, bronnen: DRG en FoodPersonality)

 

Over Dirk
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 120 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl. Dirk van den Broek opende op 13 juni 1942 op 18-jarige leeftijd in Amsterdam zijn eerste winkel, dus het 75-jarig jubileum is een feit. Dit jubileum wordt een jaar lang flink gevierd met klanten. Bijzonder is dat Dirk van den Broek het jubileum nog zelf mee viert. Meer informatie over de historie van Dirk: www.dirk.nl/over-dirk/geschiedenis De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Detailresult Groep NV heeft behalve diverse supermarktformules ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.'
(bron: Dirk/DRG)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken