[boxtoernooi] HelloFresh groeit flink verder zonder winst

[boxtoernooi] HelloFresh groeit flink verder zonder winst
  • Food-en-retail
  • 16 mei 2018 @ 10:35
  • 10764 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • MarketingZakelijk

Het Duitse foodbox-merk HelloFresh zag zijn omzet in het eerste kwartaal van dit jaar met maar liefst 44% stijgen, waardoor het deze termijn aftikt op circa 295,6 miljoen euro. De marketing is gericht op groei van bereik.

Dat leverde nog altijd geen zwarte cijfers op, maar het operationele verlies liep wel terug: naar €27,9 miljoen tegen €32,7 miljoen over het eerste kwartaal 2017 zo blijkt uit de cijfers. De stevige groei hangt samen met het grote aantal nieuwe klanten (1,88 miljoen nu, dat is 61,7% meer), het toegenomen aantal maaltijden (48,3 miljoen, 58% meer) en met het toegenomen aantal orders (6,6 miljoen, 56,9% meer). Het inmiddels beursgenoteerde Duitse HelloFresh verwacht eind dit jaar winstgevend te zijn. 
 

Winst op food in aantocht
'Rekening houdend met onze sterke start dit jaar voorziet HelloFresh dat de winst zal stijgen met zo’n 30 à 35% bij constante wisselkoersen', reageert het bedrijf. Dat is meer dan eerdere voorspellingen die nog een groei van 25 tot 30% voorzagen. 'Daarnaast verwachten we dat Green Chef, het Amerikaanse bedrijf dat we eind maart in handen kregen, per kwartaal zo’n 15 miljoen dollar zal opleveren, beginnend vanaf het tweede kwartaal van 2018.'
Voor de Nederlandse markt specifiek geeft het bedrijf geen aparte cijfers. HelloFresh Benelux claimde in 2015 al uit de rode cijfers te zijn. In Nederland zijn de boxen nu ook bij supermarkten zoals Plus verkrijgbaar.
(bronnen: Gondola en Foodlog)

Lees hier ons dossier over het foodboxtoernooi

Foto boven: 'HelloFresh', door Sits Girls via Flickr


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken