Holland & Barrett wil nog meer nadruk op gezondheid

Holland & Barrett wil nog meer nadruk op gezondheid
  • Food-en-retail
  • 18 mei 2018 @ 10:26
  • 12473 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • Winkelen

De eigen focus op gezondheid gaat Holland & Barrett nog niet ver genoeg. CEO Peter Aldis liet in het Britse dagblad The Telegraph doorschemeren dat er wordt gedacht over de opening van veganistische winkels.

Holland & Barrett is naast de kleinere keten Erica één van de weinige formules die zo sterk aanhaakt bij de actuele gezondheidstrend. “We voeren al 38 jaar producten voor innerlijke, uiterlijke of spirituele verzorging. Dat is ons eerste kader. Kader nummer twee is dat het product moet voldoen aan onze ethische standaarden. We zijn net zo goed streng in de leer, maar we hebben een bredere scope dan Erica”, zei Colinda Hoegee vorig voorjaar. Zij is de voormalige directeur van de Nederlandse Holland & Barrett-tak.

Groei

Het inspelen op de actuele gezondheidstrend heeft de keten een forse groei gebracht. De teller in het Britse thuisland van Holland & Barett staat op meer dan 1.000 vestigingen, Nederland komt in de buurt van 250 locaties, terwijl er nu ook een flinke groei is in landen als België, Italië en Saoedi-Arabië. Deze fantastische cijfers laten onverlet dat de aandacht voor gezondheid en bewustzijn nog verder wordt aangescherpt. Na protesten van Greenpeace zijn de producten met de planktonsoort krill uit de schappen gehaald. Krill zat onder andere in Omega 3-tabletten. Omdat deze garnaalachtige diertjes een essentieel onderdeel vormen voor het ecosysteem in Antartica is verkoop ervan gestopt. Ook de verkoop van gelatine is gestaakt. Het eiwitproduct wordt gewonnen uit huiden en botten van dieren. Dat was niet te rijmen met het vegetarische karakter van de formule.

Leidende trend

Nu wordt er volgens Peter Aldis serieus nagedacht over de opening van veganistische winkels. “Veganisme is een leidende trend vandaag. Dus is het logisch dat we een veganistische winkel willen openen. Dat past prima bij onze formule-uitgangspunten en dus zullen we ermee aan de slag moeten. Als je een dergelijk concept opent, dan is het eigenlijk onmogelijk voor een supermarkt om dat te kopiëren.”

(HS, bron: The Telegraph)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken