Honig geeft Instagram-account uit handen aan influencer familie

Honig geeft Instagram-account uit handen aan influencer familie
  • Food-en-retail
  • 24 mei 2018 @ 15:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenFood

Vanaf vandaag neemt de familie Jongedijk het Instagram-account van Honig over. Een gevolg van de 365 Dagen Challenge van het foodmerk.

In januari 2018 begon de zogeheten ‘influencer familie’, Jongedijk, uit Almere aan de 365 Dagen Challenge van Honig. Een uitdaging waarin Rogier en Nukhet Jongedijk Nederland samen met hun drie kinderen een jaar lang een kijkje geven in hun keuken, waar zij wekelijks maaltijden bereiden met ten minste één Honig-product per gerecht. En met bijna een half jaar achter de rug zet de familie nu een volgende stap. Vanaf vandaag nemen de Jongedijkjes het Instagram-account van Honig nu helemaal over.

Dagelijkse inspiratie
De doelstelling blijft volgens het foodmerk onveranderd: Nederland helpen en inspireren met het neerzetten van een gevarieerde maaltijd, elke dag weer. 'Honig verwacht door het toevoegen van Instagram als campagne-kanaal de komende periode een grotere doelgroep te bereiken, met een gevarieerde mix aan content. Verschillende formats passeren de revue op het Instagram account. Denk hierbij aan lekkere recepten, foodshots waarbij je gaat watertanden en inspirerende kookvideo’s. Via de wekelijkse stories leer je ook de familie Jongedijk beter kennen.'

#instatakeover
Als actieve 'Instagram-influencers' voelt de familie Jongedijk zich daar als een vis in het water, stelt Honig. Onder een groot publiek zijn zij ook wel bekend onder hun Instagram-namen @the.suburbandad en @the.suburbanmom.
Rogier Jongedijk kijkt uit naar het experiment: 'We zijn hartstikke enthousiast over de campagne en vinden het te gek om volgers nog meer te betrekken bij onze challenge. En Instagram, daar zijn we goed in! Dat Honig het aandurft ons vrij te laten op hun Instagram-account is best spannend, maar een fantastische toevoeging op de 365 Dagen Challenge.'

Fallon Gorter, senior Brand Manager bij Honig: 'De kracht van deze campagne is dat de familie Jongedijk een échte familie is en ook nog eens helemaal thuis is op Instagram. In het begin vond de 365 Dagen Challenge voornamelijk plaats op Facebook, maar toen de familie bij ons het idee polste om een Instagram take-over te doen, voelde het als een hele logische en mooie vervolgstap. Het is natuurlijk best even spannend, maar bij Honig laten we mensen graag dat doen waar ze het beste in zijn. Daarnaast kunnen we ook nog van hen leren. Ons doel met deze campagne is het inspireren van Nederland met lekkere voedzame recepten en dat kijkje in de keuken bij de familie Jongendijk waarderen onze consumenten enorm.'
Samen met Digital agency Dept en advertising agency Starcom gaat de familie Jongedijk vanaf 17 mei van start met de Instagram take-over. De 365 Dagen Challenge is te volgen op instagram.nl/honig_nl.
(PvWK)

Credits
Bureau: Dept
Verantwoordelijk bij Kraft Heinz: Fallon Gorter
Creatie: Jaël Gradenwitz, Frank Ouwerkerk, Emile Steginga
Productie: Rose de Bruijn, Peter van den Heuvel
Account: Jord Wessels, Eric van der Avoird
Diëtiste: Ilse Batten
Media Agency: Starcom
PR Bureau: Het PR Bureau


Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken