Jouw koers in de nieuwe marketingwereld

Jouw koers in de nieuwe marketingwereld
  • Food-en-retail
  • 28 mei 2018 @ 14:00
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Marketing

Save the date! Het ISMI en uitgeverij BBP Media organiseren vier keer per jaar een Shopper Marketing Update Live!-event, waarvan de eerstvolgende editie staat gepland voor dinsdagmiddag 19 juni. Het event wordt gehouden bij Locatie 78 in Bunnik.

De marketeer die nu nog niet denkt vanuit de consument, shopper en klant heeft de boot gemist. Maar welke koers moet je uitzetten in deze snel veranderende marketingwereld? In de volgende Live! bijeenkomst proberen wij je een aantal handvaten aan te reiken.

Maar het ISMI zet ook een nieuwe koers in. Vandaag lichten we een tipje van de sluier op. Op de (tijdelijke) website lees je onze visie op een bredere en diepere benadering van het vakgebied Customer & Shopper Marketing. Het gaat om shopper(gedrag), maar tegelijk ook om de klant van de retailer en om de klant van de merkfabrikant, de retailer. Het woord “Trade” dekt de lading niet meer.

Vier experts geven in een korte presentatie hun visie. En we gaan aansluitend met elkaar in discussie. Het resultaat? Een frisse blik op jouw marketing toekomst. Schrijf je snel in.

De agenda van de dag:

13.30 – 14.00 Ontvangst

14.00 – 14.30 Arjen Bonsing, founding partner in Customer Journey Experts

De consument als shopper bepaalt waar in de keten het geld wordt verdiend. Die koopbeslissing wordt genomen ergens in de Customer Journey. Maar op steeds verschillende momenten, meer en meer op verrassende plaatsen en de ene keer online de andere keer offline. Arjen laat zien hoe je de customer journey op alle touchpoints in kaart kunt brengen en als een vinger aan de pols kunt volgen.

14.30 – 15.00 Gerard Brinkman, directeur van OnMarc B.V.

Klantcentraal denken is een veelgehoorde kreet. Waar helpt de digitale wereld om de R in CRM ook echte betekenis te geven. Wat betekent het voor een organisatie? Wat betekent het voor marketing? Hoe helpen nieuwe technologieën als big data bedrijven bij het onderhouden van passende klantrelaties? Wat het betekent het voor een producent als het belangrijkste presentatie middel van een retailer is verworden tot de afmeting van een tablet of nog kleiner, een smartphone?

15.00 – 15.30 Pauze

15.30 – 16.30 Forum ‘Jouw koers in de nieuwe marketingwereld’

Twee van de nieuwe bestuursleden in het ISMI, Jurgen Mohr (Brompton Road) en Oswin van den Boer (nu:Amsterdam) geven hun visie op de toekomst. Vanuit hun rijke ervaring vertellen zij over de ontwikkelingen in marketingland van de afgelopen jaren, maar vooral over de uitdagingen voor de komende jaren. Een paar punten:

  • Er zullen nieuwe KPI’s moeten worden opgesteld, bijvoorbeeld t.a.v. customer satisfaction.
  • Het creëren van digital maturity in organisaties
  • De transformatie naar een nieuw marketing systeem.
  • Kortom, hoe dichten we de kloof tussen oude en nieuwe marketeers?

De middag zal worden afgesloten met een discussie met de sprekers. En uiteraard worden de eventbezoekers van harte uitgenodigd om actief deel te nemen aan deze discussie.

16.30 – 17.30 Borrel

Datum: 19 juni. Locatie: Locatie 78 in Bunnik.

Entreeprijs:

ISMI lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-

Lezers van Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken