Karvan Cévitam opent Limonade Pop Up Bar

Karvan Cévitam opent Limonade Pop Up Bar
  • Food-en-retail
  • 23 mei 2018 @ 09:45
  • 6594 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
  • Activatie

Limonademerk Karvan Cévitam viert zijn 70-jarige bestaan met de opening van de eerste Limonade Pop Up Bar in Nederland. Locatie: Prinsengracht 715 in Amsterdam. Hoogste tijd voor een reactie van Laura Beenders, Sr. Brand Manager Drinks.

Interessant weetje: uit onderzoek is gebleken dat Nederland verdeeld is in rode en gele limonadeliefhebbers. Die eerste groep is beduidend groter. Drie keer zoveel Nederlanders hebben de voorkeur voor rode limonade. Maar goed, of je nu van rode of gele limonade houdt, er is voor ieder wat wils in de Karvan Cévitam Limonade Pop Up Bar. Het pand is namelijk verdeeld in twee 'totally Instagrammable bars'. De Pink Paradise Bar met een roze ballenbak is er voor de rode limonade-liefhebbers, de Sunny Side Bar met confettishower is er voor de liefhebbers van gele limonade. Nog tot en met komende zaterdag staan er barmannen klaar om voor iedereen een lekkere mocktail te maken met limonade in deze tijdelijke limonadewereld. Het woord is aan Laura Beenders.

Zou je jezelf eens willen introduceren?

‘Ik ben Laura Beenders, Sr. Brand Manager Drinks en verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Karvan Cévitam.’

Wat heb je met shopper marketing?

‘Het leuke aan shoppermarketing is dat het je in staat stelt heel dichtbij de consument te komen. De Limonade Pop Up Bar is daar een goed voorbeeld van. Normaliter heb je als FMCG-merk niet snel een eigen winkel en hier kunnen we iedereen uitnodigen om in de wereld van Karvan Cévitam te stappen.’

Kun je me vertellen welke insight ten grondslag liggen aan de opening van de Limonade Pop Up Bar in Amsterdam?

‘Karvan Cévitam bestaat 70 jaar en dat willen we vieren. Met de trend van mocktails is limonade voortaan zelfs een inspiratiebron voor cocktailshakers, dus limonade is weer ‘hot’. Speciaal voor alle liefhebbers openen we daarom ter ere van onze 70e verjaardag de eerste Limonade Pop Up Bar van Nederland aan de Prinsengracht .’

Hoe is dit concept precies ingevuld?

‘Uit onderzoek blijkt dat de Nederland een voorkeur heeft voor óf rode óf gele limonade fruitsmaken. Waarbij rood fruit overtuigend populairder is dan geel fruit. Dat heeft ons geïnspireerd voor dit concept. We hebben een wereld van fruit en smaak gecreëerd die je niet snel zult vergeten en waarbij werkelijk alles óf roze is óf geel is. Die kleuren vormen de basis voor deze Limonade Pop Up Bar met 2 werelden, de Pink Paradise Bar en de Sunny Side Bar waar je kunt genieten van lekkere mocktails.’

Wat verwachten met dit concept te bereiken?

‘We willen mensen inspireren om de mogelijkheden van limonadesiroop te ontdekken. ‘Gewoon’ met kraanwater of bruisend water. Maar bijvoorbeeld ook heerlijk in een mocktail met verrassende ingrediënten zoals vers fruit en kruiden zoals munt. Want wij stellen: de lekkerste limonade maak je zelf.

Prima activatie, tegelijkertijd is er volop discussie over suikerconsumptie door de jeugd. Hoe moet ik in de context daarvan deze actie duiden?

‘Het mooie van siroop is dat je zelf bepaald hoe zoet je de limonade maakt. Uiteraard bieden we voor de suikerbewuste consument een siroop zonder toegevoegde suikers. Voor ieder wat wils dus!’

Welke externe bureaus zijn bij deze activatie betrokken?

‘De totstandkoming van de KC limonade pop up bar is in samenwerking met vanDamm en 2twintig public relations.’

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken