Nestlé gaat volledig circulair
- Food-en-retail
- 4 mei 2018 @ 16:33
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOPackaging design
- 4 mei 2018 @ 16:33
- Peter van Woensel Kooy
Nestlé heeft vandaag bekendgemaakt dat het haar ambitie is om al haar verpakkingen uiterlijk in 2025 geschikt te maken voor recycling of hergebruik. In haar visie mag geen enkele verpakking, inclusief plastic, meer eindigen op de afvalhoop of als vuilnis.
Nestlé is overtuigd van de dringende noodzaak om de invloed van verpakkingen op het milieu te minimaliseren.
Nestlé’s ceo Mark Schneider: 'Plastic afval is een van de grootste problemen bij duurzaamheid waarmee de wereld heden ten dage te maken heeft. Dat aanpakken vraagt om een gezamenlijke benadering. Wij committeren ons aan het vinden van verbeterde oplossingen om verpakkingen te reduceren, te hergebruiken en te recyclen. Onze ambitie is om in 2025 100% van onze verpakkingen te kunnen recyclen en hergebruiken.'
Het bedrijf richt zich op drie kerngebieden: plastic dat niet kan worden gerecycled uitbannen; het gebruik van plastic dat betere recyclingresultaten heeft aanmoedigen; ingewikkelde combinaties van verpakkingsmateriaal uitbannen of veranderen.
Nestlé meldt 'de noodzaak om een circulaire economie te ontwikkelen' en zegt zich te verplichten tot:
'* Het spelen van een actieve rol in de ontwikkeling van goed functionerende, sorterende en recyclende programma’s in alle landen waar we actief zijn.
* Het werken met waardevolle toeleveranciers en industriële associaties om andere verpakkingsoplossingen te onderzoeken die het gebruik van plastic verminderen, recycling faciliteren en nieuwe benaderingen ontwikkelen om plastic afval uit te bannen.
* Het voorzien van onze plastic productverpakkingen van etiketten met recyclinginformatie om onze klanten te helpen om die op de correcte manier weg te gooien.
* Het promoten van een markt voor gerecycled plastic door een steeds groter aandeel gerecycled plastic in onze verpakkingen te gebruiken, inclusief 25% gerecycled materiaal in 2025 in PET-flessen in Europa.'
Voorkomen dat verpakkingsmateriaal eindigt als afval, ook in zeeën, oceanen en waterwegen, is een van de sleutelredenen achter de plechtige belofte van Nestlé, aldus het corporate merk op de eigen website. De verantwoorde verpakkingsaanpak is hot in marketingland. Woensdag maakte Coca-Cola nog bekend 'recycling sexy te gaan maken'. Nestlé opereert volgens het 'Creating Shared Value'-principe. 'Wij zijn van mening dat we op lange termijn alleen waarde kunnen creëren voor onze aandeelhouders als we dat ook doen voor de hele keten en de gemeenschap waarbinnen we werkzaam zijn', zegt het merk.
(PvWK, bron: Nestlé)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- verpakkingsaanpak
- 2025
- mvo
- verantwoord
- oceanen
- Coca-Cola
- recycled materiaal
- waterwegen
- Nestlé
- verpakkingsmateriaal
- PET-flessen
- Creating Shared Value
- belofte
- zeeën
- . Nestlé
- gerecycled plastic
- afval
- Nestlé
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing