Nestlé gaat volledig circulair

Nestlé gaat volledig circulair
  • Food-en-retail
  • 4 mei 2018 @ 16:33
  • 22429 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MVOPackaging

Nestlé heeft vandaag bekendgemaakt dat het haar ambitie is om al haar verpakkingen uiterlijk in 2025 geschikt te maken voor recycling of hergebruik. In haar visie mag geen enkele verpakking, inclusief plastic, meer eindigen op de afvalhoop of als vuilnis.

Nestlé is overtuigd van de dringende noodzaak om de invloed van verpakkingen op het milieu te minimaliseren.

Nestlé’s ceo Mark Schneider: 'Plastic afval is een van de grootste problemen bij duurzaamheid waarmee de wereld heden ten dage te maken heeft. Dat aanpakken vraagt om een gezamenlijke benadering. Wij committeren ons aan het vinden van verbeterde oplossingen om verpakkingen te reduceren, te hergebruiken en te recyclen. Onze ambitie is om in 2025 100% van onze verpakkingen te kunnen recyclen en hergebruiken.'

Het bedrijf richt zich op drie kerngebieden: plastic dat niet kan worden gerecycled uitbannen; het gebruik van plastic dat betere recyclingresultaten heeft aanmoedigen; ingewikkelde combinaties van verpakkingsmateriaal uitbannen of veranderen.

Nestlé meldt 'de noodzaak om een circulaire economie te ontwikkelen' en zegt zich te verplichten tot:

'* Het spelen van een actieve rol in de ontwikkeling van goed functionerende, sorterende en recyclende programma’s in alle landen waar we actief zijn.
* Het werken met waardevolle toeleveranciers en industriële associaties om andere verpakkingsoplossingen te onderzoeken die het gebruik van plastic verminderen, recycling faciliteren en nieuwe benaderingen ontwikkelen om plastic afval uit te bannen.
* Het voorzien van onze plastic productverpakkingen van etiketten met recyclinginformatie om onze klanten te helpen om die op de correcte manier weg te gooien.
* Het promoten van een markt voor gerecycled plastic door een steeds groter aandeel gerecycled plastic in onze verpakkingen te gebruiken, inclusief 25% gerecycled materiaal in 2025 in PET-flessen in Europa.'

Voorkomen dat verpakkingsmateriaal eindigt als afval, ook in zeeën, oceanen en waterwegen, is een van de sleutelredenen achter de plechtige belofte van Nestlé, aldus het corporate merk op de eigen website. De verantwoorde verpakkingsaanpak is hot in marketingland. Woensdag maakte Coca-Cola nog bekend 'recycling sexy te gaan maken'. Nestlé opereert volgens het 'Creating Shared Value'-principe. 'Wij zijn van mening dat we op lange termijn alleen waarde kunnen creëren voor onze aandeelhouders als we dat ook doen voor de hele keten en de gemeenschap waarbinnen we werkzaam zijn', zegt het merk.
(PvWK, bron: Nestlé)

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken