PepsiCo scoort dankzij snacks

PepsiCo scoort dankzij snacks
  • Food-en-retail
  • 11 mei 2018 @ 09:03
  • 11643 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De omzet van de Amerikaanse frisdrank- en snackproducent PepsiCo is in Q1/'18 gestegen. Daarbij nam de verkoop van snacks toe en de omzet uit frisdrank daalde licht.

De omzet van de maker van bijvoorbeeld Pepsi Cola, Lay’s-chips, Cheetos en Quaker Oats steeg met 4 procent tot bijna $12,6 miljard (€10,4 miljard) in vergelijking met een jaar eerder. Er werd ook geprofiteerd van gunstige wisselkoersen. De omzet bij de chips- en zoutjesdivisie klom met 3 procent, maar bij drankjes daalde die met 1 procent. In Noord-Amerika worstelt PepsiCo net als in Europa en net als andere fabrikanten met de verkoop van frisdrank, omdat veel consumenten liever voor gezondere producten met minder suiker kiezen. Het bedrijf brengt nieuwe producten op de markt om op die trend in te spelen.
(bron: Distrifood)

Foto: Anastasiia Tarasova / Unsplash

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken