Sterk kwartaal voor online foodmarkt

Sterk kwartaal voor online foodmarkt
  • Food-en-retail
  • 25 mei 2018 @ 11:42
  • 11592 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • FoodMarketing

De online bestedingen in de categorie Food/Nearfood zijn het afgelopen kwartaal met 42 procent gestegen. Dat blijkt uit de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor. Online boodschappen staan centraal op het Food & E-commerce congres, dinsdag 5 juni aanstaande.

In deze preview geeft brancheorganisatie Thuiswinkel.org alvast een kijkje in de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor, die het samen met onderzoeksbureau GfK en PostNL samenstelt. Het volledige rapport verschijnt in juni. Uit de preview blijkt dat, naast de foodmarkt, ook de online speelgoedmarkt een goed kwartaal kent. In de eerste drie maanden van 2018 steeg de omzet in die sector met 34 procent ten opzichte van Q1/2017.

Niet overal groei
Wat opvalt aan de preview is dat drie categoriëen niet zijn gegroeid in het eerste kwartaal. Consumentenelectronica, IT en Sport & Recreatie deden het niet goed in de eerste drie maanden van dit jaar. In de categorie Sport & Recreatie werd zelfs een lichte min (-twee procent) geconstateerd.
(Jelle Kempe, bron: Twinkle)

Food & E-commerce
Online boodschappen staan centraal in Food & E-commerce, een congres dat MarketingTribunes zusteruitgave Twinkle op 5 juni organiseert met Distrifood. Op het programma in Utrecht staan sprekers van onder andere Plus, Picnic, GfK, bol.com, de Rijksuniversiteit Groningen, Wijnvoordeel en Stockon.

Lees ook: 'Wanneer wordt er geld verdiend aan online boodschappen?' (Twinkle 3 / 2018)

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken