Sterk kwartaal voor online foodmarkt
- Food-en-retail
- 25 mei 2018 @ 11:42
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 25 mei 2018 @ 11:42
- Redactie Food en Retail
De online bestedingen in de categorie Food/Nearfood zijn het afgelopen kwartaal met 42 procent gestegen. Dat blijkt uit de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor. Online boodschappen staan centraal op het Food & E-commerce congres, dinsdag 5 juni aanstaande.
In deze preview geeft brancheorganisatie Thuiswinkel.org alvast een kijkje in de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor, die het samen met onderzoeksbureau GfK en PostNL samenstelt. Het volledige rapport verschijnt in juni. Uit de preview blijkt dat, naast de foodmarkt, ook de online speelgoedmarkt een goed kwartaal kent. In de eerste drie maanden van 2018 steeg de omzet in die sector met 34 procent ten opzichte van Q1/2017.
Niet overal groei
Wat opvalt aan de preview is dat drie categoriëen niet zijn gegroeid in het eerste kwartaal. Consumentenelectronica, IT en Sport & Recreatie deden het niet goed in de eerste drie maanden van dit jaar. In de categorie Sport & Recreatie werd zelfs een lichte min (-twee procent) geconstateerd.
(Jelle Kempe, bron: Twinkle)
Food & E-commerce
Online boodschappen staan centraal in Food & E-commerce, een congres dat MarketingTribunes zusteruitgave Twinkle op 5 juni organiseert met Distrifood. Op het programma in Utrecht staan sprekers van onder andere Plus, Picnic, GfK, bol.com, de Rijksuniversiteit Groningen, Wijnvoordeel en Stockon.
Lees ook: 'Wanneer wordt er geld verdiend aan online boodschappen?' (Twinkle 3 / 2018)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Rijksuniversiteit Groningen
- Twinkle
- Wijnvoordeel
- Picnic
- BBP
- GfK
- Stockon
- Distrifood
- Plus
- online boodschappen
- marketing
- Utrecht
- ood & E-commerce
- Thuiswinkel.org
- monitor
- bol.com
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing