'Versaanval' door Lidl op Albert Heijn

'Versaanval' door Lidl op Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 15 mei 2018 @ 09:07
  • 7535 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodStrategieMarketing

Lidl zet de aanval in op het verssegment met een uitgebreid assortiment bewerkte groenten en verse salades die tot 25 procent goedkoper bij Lidl dan bij bijvoorbeeld marktleider AH.

Dit blijkt uit een eerste prijsmeting van Distrifood. Uit de prijsanalyse van acht hardlopers komt een verschil naar voren van ruim 25 procent op de kassabon. Soms zijn de prijsverschillen erg groot, zoals bij gesneden soepgroenten 400 gram die bij Lidl voor €0,89 in de schappen ligt en bij AH €2,00 moet kosten. Ook de lunchsalades verschillen fors in prijs. Ze kosten €2,79 bij Lidl en €3,50 bij de marktleider.

Aanval in vlug stijgende productgroepen

Het is geen toeval dat Lidl met name de aanval kiest in bewerkte groenten en kant-en-klare maaltijd- en lunchsalades. Uit een analyse van IRI op verzoek van Distrifood komt naar voren dat dit twee snelgroeiende productgroepen zijn in de supermarkt. Bewerkte groenten zijn goed voor een omzet van €727 miljoen op jaarbasis. Het segment groeide in de laatste twee jaar met 8,2 procent. Lees hier verder.
(bron: Distrifood)

 

Beeld: groentenschap Lidl


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken