Heineken 0.0 komt op tap in Nederland
- Food-en-retail
- 19 jun 2018 @ 09:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieMarketingFood
- 19 jun 2018 @ 09:13
- Peter van Woensel Kooy
Bierliefhebbers kunnen deze zomer ook genieten van vers getapte Heineken 0.0 in cafés en restaurants, meldt de brouwerij. Het alcoholvrije pilsener dat vorig jaar werd geïntroduceerd, is vanaf nu ook op tap beschikbaar in een selectief aantal horecazaken in onder andere Eindhoven, Zwolle en Amsterdam.
David Lette, marketing directeur Heineken Nederland: 'De cijfers liegen niet. De alcoholvrije markt is ook vorig jaar flink gegroeid, met bijna 25%. Heineken 0.0 heeft daar een mooie rol in gespeeld. Ons alcoholvrije bier is in bijna 7000 bars en restaurants en vrijwel alle supermarkten op fles verkrijgbaar. Naast dat consumenten bewuster leven, kiezen ze ook steeds vaker voor alcoholvrij bier omdat het goed smaakt. Het wordt dan ook gebruikelijker om alcoholvrij bier te bestellen in de bar of op het terras, een mooie reden om te blijven innoveren. We starten nu met Heineken 0.0 op tap in zo’n 100 horecazaken in Nederland. Ik ben erg trots op deze ontwikkeling.'
Geert Minnart, Out of Home Directeur: 'Samen met onze klanten zoeken we altijd naar mogelijkheden voor de ultieme gastbeleving. Met Heineken 0.0 beschikbaar op tap kunnen horecazaken gemakkelijk een perfect getapt alcoholvrij bier serveren. Ook is er een speciaal Heineken 0.0 glas ontwikkeld, zodat er een goed onderscheid te zien is tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier.'
Willem van Waesberghe, Meesterbrouwer Heineken: 'Voor mij is niets zo heerlijk als een vers getapt bier op een zonnig terras of bij een diner in een restaurant. Een mooi tapbier is lekker koud en verfrissend. Ik ben ontzettend blij dat we de tapbeleving nu ook met onze alcoholvrije variant kunnen gaan bieden. Zo komt de smaak nog beter tot zijn recht.'
Vers getapte Heineken 0.0 is nu bij een selectief aantal horecazaken in Nederland beschikbaar, mkeldt het merk, onder andere bij Hockeyclub Pinoké, SS Rotterdam, Microlab Eindhoven en het Intratuin restaurant in Duiven. Voor meer informatie over Heineken 0.0, klik hier. (PvWK)
Over Heineken 0.0
'Na jaren onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben de meesterbrouwers van Heineken het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder het moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen.' (bron: Heineken)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- alcoholvrij
- supermarkten
- Nederland
- marketing directeur
- fles
- 0.0
- Heineken
- David Lette
- bier
- bar
- restaurant
- Heineken
- cijfers
- liegen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing