Homemade komt met de Radler Kwarktaart
- Food-en-retail
- 8 jun 2018 @ 11:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 8 jun 2018 @ 11:57
- Peter van Woensel Kooy
Bij de Albert Heijn wordt een nieuwe kant-en-klaar-mix voor kwarktaart verkocht, namelijk een kwarktaart met Radler. 'Er zijn nog geen zoete bakmixen met bier. Zonde', was de marketing insight van HomeMade.
Het 'fietsbier' Radler werd al ruim 100 jaar geleden ontwikkelt in Duitsland, speciaal voor fietsers die recht op de weg wilden blijven koersen. Het frisse biertje met weinig tot geen alcohol heeft pas de afgelopen jaren een enorme boost gekregen. Zo steeg de penetratie van Radler in 2017 tot 58% (bron: Nationaal Bieronderzoek 2017).
Verfrissende verrassing
Radler en kwarktaart zijn beide heerlijk verfrissend met warm zomer weer, dus HomeMade vroeg zich af: kan dat niet samen? De frisse smaak en het kleine bittertje van radler blijkt verrassend goed te combineren met een zoete citroenkwarktaart. Het bedrijf komt daarom met dè verfrissende verassing van deze zomer: de Radler Kwarktaart. Het is een categorie overschrijdend product dat een zoete bakmix combineert met bier. HomeMade is de eerste die dit op de markt brengt en daagt hiermee consumenten uit verrassende en nieuwe combinaties te proberen. HomeMade zal hiermee een nieuwe kopersgroep naar het bakmixenschap te trekken en ook andersom; een nieuwe kopersgroep aan het radler-schap toe te voegen.
De consument betrokken
Bakken met bier is niet nieuw, zo zijn er zijn al langere tijd bakmixen voor bierbrood op de markt. Er waren alleen nog geen zoete bakmixen met bier. Zonde, vindt HomeMade. De groeiende populariteit van Radler bracht HomeMade op het idee om daar de keuken mee in de gaan. Er zijn verschillende opties voorbij gekomen, maar uiteindelijk was de Radler Kwarktaart de ultieme favoriet binnen én buiten het bedrijf. Ook de consument heeft HomeMade betrokken in het ontwikkelingsproces: de reacties waren verrast, lovend en vooral ontzettend nieuwsgierig. “Waar kan ik het kopen” was tijdens de ontwikkeling al een veel gehoorde vraag van consumenten. Een hoge impuls factor, dus.
Beschikbaarheid
De Radler kwarktaart is vanaf juni de hele zomer te koop bij o.a. Albert Heijn. De verkoopadviesprijs bedraagt €2,59.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- consumenten
- eerste
- HomeMade
- product
- verrassend
- nieuw
- combinatie
- categorie
- bier
- Radler Kwarktaart
- HomeMade
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing