Lush opent eerste Naked Shop in Milaan

Lush opent  eerste Naked Shop in Milaan
  • Food-en-retail
  • 12 jun 2018 @ 09:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMVOWinkelen

'Verantwoorde' cosmeticaketen Lush opent ’s werelds eerste Naked Shop in Milaan, Italië. De winkel is een experiment voor het merk en zegt innovatie en creativiteit te willen vieren door middel van geheel verpakkingsvrije producten.

De gehele maand juni 2018 vinden er instore events, workshops en film screenings plaats om ideeën te delen en uit te wisselen over een toekomst zonder plastic in Milaan en online. In het kader van de campagne lanceert Lush ook de nieuwste Jelly Bomb, waarvan er met zekerheid kan worden gezegd dat er geen zeeschildpadden mee worden geschaad. Jelly Bombs zijn een soort bruisbballen voor in bad en geven bij het wegbruisen in je badwater een spectaculaire substantie vrij, de jelly. 'Deze jelly werkt ongelooflijk verzachtend voor je (dorstige) huid. En dan hebben we het nog niets eens over de betoverende geuren, kleuren en verzorgende oliën van de Jelly Bombs gehad...' Hier meer info over deze productlijn.

De Turtle Jelly Bomb (€ 6,95 per stuk, red.) is online verkrijgbaar en vanaf 18 juni in alle winkels. 'De aardse geur van cipres- en sandelhout zorgt ervoor dat je met beide benen op de grond blijft staan, dennen absolue verfrist juist. Vanuit de buik van de schildpad komen strengen agar agar-jelly tevoorschijn. Dit glibberige goedje symboliseert de dreiging waarmee zeeschildpadden dagelijks te maken hebben', aldus de makers.

Meer informatie
Meer info rondom de campagne en actie is te vinden via hastags #NakedLush en #Plasticfreegoals via social.
(PvWK)
 

Over Lush
'Over Lush: sinds de oprichting 23 jaar geleden wordt Lush gedreven door innovatie en ethiek. Lush is de uitvinder van baanbrekende producten als de bruisende bath bomb, shower jellies en verpakkingsvrije shampoo bars, waarbij de nadrukt ligt op verse ingrediënten als biologisch fruit en groenten. Onvermoeibaar vecht Lush tegen dierproeven; het heeft een zeer uitgebreide Ethical Buying-afdeling die eerlijke en direct trade-initiatieven ontwikkelt. Lush loopt in de cosmetica-industrie voorop als het gaat om de strijd tegen oververpakking, via bewustwordingscampagnes en de ontwikkeling van ‘naakte’ (verpakkingsvrije) producten voor consumenten.'
(bron: Lush)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken