Manfield opent eerste premium store in België
- Food-en-retail
- 6 jun 2018 @ 09:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 6 jun 2018 @ 09:05
- Peter van Woensel Kooy
Schoenenmerk Manfield breidt uit en opent eerste premium store in België, in de Stadsfeestzaal te Antwerpen. De inrichting is naar het nieuwste winkelconcept van het merk, legt Ward Termeer, directeur-eigenaar Manfield, uit.
De nieuwe store laat zien hoe Manfield vindt dat schoenenmode door de klant beleefd moet worden. Ward Termeer, directeur-eigenaar Manfield: 'De toekomst van retail is geïnspireerd door een sterke merkbeleving. De winkel is daarbij de storyteller van je merk en de nieuwste aanwinst is daar een perfect voorbeeld van.'
Manfield: Ambacht, service en beleving
Manfield staat al meer dan honderdvijftig jaar voor een goede pasvorm, stijl en kwaliteit. Ofwel, 'style & quality'. Van oorsprong is het een Engels familiebedrijf, maar sinds begin vorig jaar maakt het onderdeel uit van de Nederlandse Termeer Groep, die we vooral kennen van Sacha. Het DNA van het merk: stijl, klasse, en oog voor detail. Dit in combinatie met de warmte en servicegerichtheid, wat bij een familiebedrijf past, maakt Manfield onderscheidend in de markt en dat is terug te vinden in het nieuwe winkelconcept van het merk. Een mooi ontwerp en een vakkundige verwerking van natuurlijke materialen staan aan de basis van hoogwaardige schoenen. Deze ambachtelijkheid wordt in het winkelinterieur weerspiegeld. In de wanden en voor het meubilair is gebruik gemaakt van leer, terwijl vloeren en meubilair van hout zijn gemaakt.
Service staat bij Manfield voorop. Door de voorraad op een passende manier te verwerken in het winkelinterieur, kunnen medewerkers direct de klant helpen zonder het contact te verliezen. Naar het magazijn lopen, voor bijvoorbeeld een andere maat is hierdoor niet meer nodig. Meer contact met, en meer service voor de klant dus. Ook is er de optie een bestelling thuis te laten bezorgen met behulp van een tablet. Ward Termeer: 'Door deze zogeheten tablet-assisted sales service sluiten we nee-verkoop uit doordat de volledige collectie altijd beschik- en leverbaar is.'
Bij het Manfield personeel zit service in het DNA: je werkt voor Manfield omdat je oprecht je klant wil verder helpen. Daarop worden medewerkers niet alleen geselecteerd, daarvoor beschikken ze ook over de nodige ondersteunende tools: het schenken van een kop koffie tot een oprekleest om je schoenen optimaal passend te maken. Termeer: 'Daarnaast zijn alle nieuwe winkels uitgerust met een werkbalie. Schoenen draaien namelijk om ambacht. Dat laten wij onze klant graag zien en ervaren.'
(PvWK)
Over Manfield
Het is volgens het schoenwinkelmerk 'de missie van Manfield om de klant stijl, klasse en kwaliteit te bieden, met onze producten en onze (buiten)gewone service. Wij hebben passie voor product & mens en dit is terug te vinden in alle facetten van onze bedrijfsvoering. Je loopt gedurende je leven 185.000 km. Manfield wil je op deze weg verder brengen, van top tot teen. Waarbij het start met de schoenen. Want je wil je voeten geven wat ze verdienen: tijdloze en stijlvolle schoenen die jou dragen. Manfield is een sterk merk binnen de Nederlandse schoenen retail, met sinds kort ook de eerste internationale ambities door de opening van winkels in Duitsland en België. Momenteel bestaat het merk uit 47 winkels, 1 webshop en is de collectie verkrijgbaar via Wehkamp.' (bron: Manfield)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- schoen
- Manfield
- beleving
- marketing
- aanwinst
- pasvorm
- Ambacht
- perfect
- schoenenmode
- voorbeeld
- schoeisel
- Manfield
- retail
- service
- directeur-eigenaar
- Ward Termeer
- voet
- nieuw
- stijl
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing