Nationale Haringtest 2018 powered by Mobiel Centre
- Food-en-retail
- 15 jun 2018 @ 16:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekFood
- 15 jun 2018 @ 16:23
- Peter van Woensel Kooy
De Hollandse Nieuwe met een vetpercentage van 23 is heerlijk, zo oordeelden de genodigden van IAA, Persgroep en MarketingTribune op de j.l. eerste haringparty voor vakgenoten uit de marcom. Deze maatjes waren van Schmidt Zeevis. Intussen wordt de Nationale Haringtest ingezet.
'Na al het rumoer in 2017 hebben we proactief de verschillende organisaties benaderd om mee te denken over een goede test onder consumenten', vertelt Hendrik te Grotenhuis namens betrokken meet-instituut Mobiel Center, 'Als professioneel smaaktester zijn we de aangewezen partij om hier samen met de Centrale Vereniging Ambulante Handel (CVAH), Vereniging Nederlandse Visspecialisten (VNV) en de Spakenburgse Vishandel Vereniging (SVV) een groot succes van te maken.'
Mobiel Center zal na een online verkiezing de circa 60 overgebleven winkels en wagens gaan testen. 'Op het moment van beleven gaan we per winkel of wagen klanten en niet klanten de haring laten beoordelen. Op basis hiervan zijn we in staat een winnaar per provincie aan te wijzen', aldus Te Grotenhuis, 'Deze test wordt uitgevoerd door consumenten en niet door experts. Daarnaast is positiviteit belangrijk. Wij gaan er van uit dat iedere winkel of wagen zijn best doet om dagelijks een mooie haring te presenteren. Maar… uiteindelijk kan er in iedere provincie maar één de winnaar zijn.' Meer info staat hier.
In Amsterdam op onze eerste haringparty dit seizoen kwamen de Rotterdamse maatjes van SZ tenminste als voortreffelijk naar boven. Honderd vakgenoten genoten van de haring in cafe Pjotr bij de Persgroep. Deze test is alvast geslaagd.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Schmidt Zeevis
- vetpercentage
- maatjes
- heerlijk
- MarketingTribune
- vakgenoten
- oordeel
- Hollandse Nieuwe
- haring
- Nationale Haringtest
- marcom
- Persgroep
- IAA
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing