Nederland populair bij Europese retailers
- Food-en-retail
- 7 jun 2018 @ 09:56
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 7 jun 2018 @ 09:56
- Redactie Food en Retail
Nederland is in trek als vestigingsplek bij Europese retailers. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Retail Destination Netherlands’ dat vandaag door vastgoedadviseur Cushman & Wakefield wordt gepresenteerd.
Voorheen waren vooral de grotere Europese landen van belang voor internationale retailers, meldt het rapport. Nu is veel meer het type land in combinatie met consumentencultuur doorslaggevend. Vandaar dat Nederland er goed op staat. De stabiele economische omstandigheden spelen een rol, maar ook de hoogste mobiele dekkingsgraad van Europa, de veiligheid, welvarendheid, de aantrekkingskracht voor toeristen en de open en assertieve consumentencultuur.
Niet bureaucratisch
Arjen Boesveldt, Head of Retail Cushman & Wakefield in Nederland: ‘Steden en landen met een diverse bevolking, assertieve ´early adaptor´-consumenten met een hoog besteedbaar inkomen in een veilig, welvarend en niet-bureaucratisch land, krijgen steeds vaker de voorkeur van internationale retailers. En dat zijn precies de elementen en waarden waarom wij bekend staan. Nederlanders zijn zelfbewust en modebewust, een land van early adopters die openstaan voor nieuwe producten en nieuwe ervaringen. Daarnaast is Nederland de grootste logistieke hub in Europa, het vierde meest dichtbevolkte land in Europa, de vierde meest concurrerende economie en het vijfde meest welvarende land van de wereld. Onze kaarten zijn dus uitstekend en dat merken wij elke dag. De afgelopen jaren hebben we grote internationale brands zoals TK Maxx, Hudson´s Bay, Apple, Ted Baker, Topshop en bijvoorbeeld Uniqlo naar Nederland gehaald.’
Online platformen
De komst van online platformen in retail is een belangrijke factor achter de veranderende expansiestrategie van internationale retailers. In de voorgaande tien tot vijftien jaar lag de nadruk in expansiestrategieën op het zo snel mogelijk landelijke dekking realiseren met bijvoorbeeld meer dan 300 winkels in landen zoals Duitsland of Frankrijk. Het online winkelen speelt Nederland in de kaart waar het gaat om het aantrekken van grote, internationale winkelconcepten die inzetten op een combinatie van online en fysieke winkels. In toenemende mate volgt de fysieke winkel de online omzet. Internationale retailers kiezen alleen nog voor fysieke vestigingen in de winkelstraten als deze op een bepaalde locatie van toegevoegde waarde zijn voor de totale merkbeleving. De term ´landelijke dekking´ is hiermee een achterhaald begrip geworden in de huisvestingsstrategie van internationale retailers, zo blijkt uit het onderzoek.
Het nieuwe retailonderzoek 'Retail Destination Netherlands' van Cushman & Wakefield wordt vandaag op de vastgoedbeurs Provada in de Rai gepresenteerd.
(HS, persbericht Cushman & Wakefield)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Cushman & Wakefield
- Europese retailers
- Topshop
- Ted Baker
- Nederland
- Hudson's Bay
- aantrekkingskracht
- TK Maxx
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing