Nieuw concept Try&Buy bedoeld om studenten te verleiden

Nieuw concept Try&Buy bedoeld om studenten te verleiden
  • Food-en-retail
  • 15 jun 2018 @ 11:15
  • 12424 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Instore marketing

Brand- & shopperactivationbureau Young Perfect heeft in samenwerking met Spar University een nieuw proef- en kortingconcept ontwikkeld voor studenten. Hero Benelux maakt er als eerste fabrikant gebruik van.

Voor wie er nog onbekend mee is: de grab & go-studentenformule Spar University werd in 2013 gestart door ondernemersduo Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje, terwijl het concept ondertussen is gevestigd op negen universiteitsterreinen. Wat de formule in deze context uniek maakt, is dat er vooral studenten en millennials binnenkomen. De winkels worden gemiddeld genomen door maar liefst 189.000 shoppers per week bezocht.

Kennismaking

Dat uitgangspunt is een prima kans om merkfabrikanten en de jongerendoelgroep nader tot elkaar te brengen, oordeelden initiatiefnemers Young Perfect en Spar University. Onder de noemer Try&Buy is nu een concept ontwikkeld, waarbij live productdemonstraties in de winkels worden gekoppeld aan een koopkorting. Als de kennismaking met het product bevalt, dan kunnen winkelbezoekers een aanbieding activeren in hun Spar University-app. Vervolgens kunnen ze het product met korting via een self-checkoutmeubel afrekenen.

Ludiek

De live setting, benadrukt Young Perfect, kent in deze jongerenomgeving een meer ludiek karakter in vergelijking met demonstraties bij reguliere supermarkten. Aanbiedingen worden via LCD-schermen en kleurrijk POS-materiaal gecommuniceerd, terwijl een grote roze krokodil een rol heeft om de producten extra onder de aandacht te brengen. De producten die centraal staan binnen de Try&Buy activatie worden namelijk in zijn bek gepresenteerd.

Eerste fabrikant

Hero Benelux is de eerste fabrikant die gebruik maakt van het Try&Buy-concept. Dat is niet voor niets: de merkleverancier viert dit jaar het 80-jarige jubileum van Hero Cassis – ‘het welbekende product dat je ook bij je oma krijgt’. Middels een nieuwe campagne én commercial specifiek gericht op nieuwe, jongere kopers wil Hero juist ook deze doelgroep aan zich binden.

Zeeuws meisje

Young Perfect is verantwoordelijk voor de doorvertaling van de commercial naar de winkelvloer, waarvoor speciale premium brand ambassadors gecast zijn en waarvoor specifieke kleding is ontworpen. Studenten kunnen op de foto met Zeeuwse meisjes-lookalikes, die zo uit de commercial vandaan lijken te komen. Wie foto’s of selfies maakt en dit deelt via social media, maakt kans op een Hero Cassis Chesterfield (t.w.v. €900,00) en Hero Cassis Cocktailparty (t.w.v. €3.000,00) voor in het studentenhuis.



Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken