Nieuw schoenenmerk dankzij crowdfunding

Nieuw schoenenmerk dankzij crowdfunding
  • Food-en-retail
  • 7 jun 2018 @ 09:48
  • 10669 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • Innovatie

Ondernemer en designer Christian Ecker koos liever voor crowdfunding dan voor ‘frustrerende investeringsgesprekken met banken’ om zijn nieuwe schoenenmerk Mr. Ecker op de markt te brengen.

Niet zonder succes. Op Kickstarter heeft hij nu ruim €8600 opgehaald van de benodigde €25.000. ‘Creativiteit en ondernemendheid mogen niet beteugeld worden’, zegt Christian Ecker in een persbericht. Belangstellenden kunnen nu al hun eerste paar schoenen bestellen, tegen aantrekkelijke voorwaarden. De Portugese fabriek van Mr. Ecker, waar de schoenen met de hand worden gemaakt, is hiermee verzekerd van een gegarandeerde afname. Nu al zijn er aanvragen binnengekomen vanuit de Verenigde Staten en Dubai.

Eigen naam

Voor een inleg van €140,- krijgen backers, zoals de leden worden genoemd die via Kickstarter investeren, een gepersonaliseerde schoen met hun naam op de zool. ‘Zo laat je dus letterlijk een unieke afdruk achter op deze aarde!’ Er is keuze uit vier modellen (Derby, Chukka, Chelsea en Boot) die verkrijgbaar zijn in zes kleuren (cognac, camel, dark brown, navy, off black en dark olive).

Kinderarbeidvrij

Mr. Ecker, meldt de ondernemer tot slot, staat niet alleen voor stijlvolle kwaliteitsschoenen, maar strijdt ook voor een kinderarbeidvrije schoenenbranche. Hiervoor werkt het merk samen met Save the Children, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor de rechten van het kind. Van iedere bestelling gaat € 5,- direct naar dit goede doel. In de toekomst zal Mr. Ecker zich via vele andere initiatieven blijven inzetten voor een betere wereld. 

(HS, persbericht Mr. Ecker)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken