Canei richt zich op nieuwe generatie

 Canei richt zich op nieuwe generatie
  • Food-en-retail
  • 24 jul 2018 @ 08:57
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Canei, de populaire Italiaanse frizzante uit de jaren '70, heeft een grote metamorfose ondergaan en lanceert deze week officieel zijn nieuwe frizzante-lijn, die volgens het merk beter aansluit op de wensen van de nieuwe generatie.

Met de vernieuwde Frizzante Originale richt Canei zich op mensen die bewust kiezen voor NOLO: minder of geen alcohol. Voor die laatste categorie is er nu Canei 0,0% alcoholvrij. Hendra Satriasaputra, marketingmanager van Canei: 'Mensen zijn veel meer bezig met hun gezondheid en willen naast minder alcohol ook een drankje met minder calorieën. Dit was voor Canei aanleiding om het merk helemaal opnieuw uit te vinden en een nieuwe reeks frizzantes te ontwikkelen. De nieuwe Canei (7% alcohol) bevat slechts 57,9 Kcal per 100 ml en de 0,0% 31 Kcal per 100ml. Ook de smaak van Canei is aangepast aan de wensen van de nieuwe generatie. De nieuwe frizzantes bevatten uitsluitend natuurlijke aroma's.' Meer over Canei op onderstaande video. Ter inspiratie presenteert marketeer Satriasaputra hieronder drie cocktailrecepten met de nieuwe Canei.

Jaren '70
Canei Frizzante Originale werd voor het eerst geproduceerd in 1975 door Luigi Bosca in Canelli, een stadje gelegen in de heuvels van de Piemonte, Noord-Italië. De naam kwam van Canelli, dat in het streekdialect wordt uitgesproken als 'Canei'. Het was één van de eerste populaire frizzantes in Italië. Dit werd al heel snel opgepakt in Nederland, waar Canei uitgroeide tot een bekend frizzante-merk. Canei Frizzante Originale wordt gezien als de voorloper van de prosecco-trend die in de jaren '90 ons land overspoelde.

Serveertips
Canei is verkrijgbaar als frizzante met 7% alcohol. Behalve de Bianco Fresco, met een vleugje vlierbloesem, is hij ook verkrijgbaar in de smaken Frutti di Bosco, Pompelmo Rosa (roze grapefruit) en Pesca Gustosa (perzik). Speciaal voor frizzante-drinkers die helemaal geen alcohol willen of kunnen drinken, is de Bianco Fresco ook verkrijgbaar in 0,0%-uitvoering. Canei Bianco Fresco wordt koud gedronken, bijvoorbeeld met citroengras en een schijfje limoen en is zeer geschikt voor cocktails. Canei is zowel verkrijgbaar in de horeca als bij diverse supermarkten.
(PvWK)

Cocktails

Raspberry Bellini 
- 1 theelepel sorbetijs van framboos
- 125ml Canei Bianco Fresco
Schep een theelepel frambozensorbetijs in een gekoelde flute. Schenk de Canei Bianco Fresco rustig in het glas.

Ginger Spritz
- 20ml gemberbier
- 50ml droge vermouth
- 100ml Canei Bianco Fresco
- Sinaasappel-wedge
Vul een wijnglas met ijs en laat dit even staan. Giet het gesmolten ijs af en voeg de ingrediënten toe. Roer dit voorzichtig door en garneer het met een sinaasappel-wedge.

Classico Frizzante Cocktail
- 1 blokje honingraat
- scheutje Campari
- 125ml Canei Bianco Fresco
Plaats het blokje honingraat in een coupe en voeg een scheutje Campari toe. Laat dit even staan en top het vervolgens af met de Canei Bianco Fresco. 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken