Droogte leidt tot distributie-problemen
- Food-en-retail
- 25 jul 2018 @ 09:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 25 jul 2018 @ 09:10
- Redactie Food en Retail
Lege schappen in de supermarkt en fabrieken die zonder grondstoffen komen te zitten, dat is volgens ondernemersvereniging Evofenedex te verwachten door de lage waterstand in de rivieren.
'De schepen kunnen nog wel varen, maar ze nemen minder mee zodat ze minder diep liggen', vertelt adjunct-directeur Joost Sitskoorn van Evofenedex op BNR. Evofenedex helpt haar 15.000 leden bij '360 graden logistiek en internationaal ondernemen.' Bij de P van distributie dus.
Sitskoorn: 'Soms gaat er nu een derde tot de helft minder in een schip. Dat betekent dat je meer schepen nodig hebt om hetzelfde te vervoeren en dat is lastig.' De transport van het water naar de weg verplaatsen is bovendien ook geen optie: 'We zitten met een groot gebrek aan chauffeurs. Overal merken we dat vracht niet meer wordt opgehaald door een tekort aan chauffeurs.'
Beluister hier het geluidsfragment. Ook onder akkerbouwers worden al zorgen geuit over bijvoorbeeld een geringere aardappeloogst. Door de droogte groeien er per plant minder piepers. Aan zoet water (rivieren, IJsselmeer) is echter nog geen serieus gebrek, behalve voor de boten dan.
(bronnen: BNR, NOS, MT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- distributie
- scheepvaart
- verslag
- varen
- diepgang
- retail
- droogte
- Joost Sitskoorn
- Evofenedex
- BNR
- schap
- minder
- helft
- rivier
- adjunct-directeur
- een derde
- schepen
- BNR
- voorraad
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing