Hero Benelux houdt VrijMiBo op de winkelvloer

Hero Benelux houdt VrijMiBo op de winkelvloer
  • Food-en-retail
  • 6 jul 2018 @ 11:19
  • 13090 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Activatie

Hero Benelux gaat shoppers verrassen met Hero Happy Hours, waarbij supermarktklanten worden getrakteerd op verschillende Hero Drinks. De Hero Happy Hours VrijMiBo die vorige week vrijdag werd gegeven bij de Albert Heijn-vestiging Valkeniersplein in Breda was het startschot.

Dat juist een vestiging in Breda was uitverkoren, is geen toeval. Hero Benelux heeft ondanks haar internationale karakter al sinds 1914 haar thuisbasis in Breda. Bovendien wordt voor deze activatie samengewerkt met brand & shopperactivation-bureau Young Perfect, eveneens gevestigd in Breda.

Happy Hours-setting

De activatie heeft de vorm gekregen van een vrolijke vrijdagmiddagborrel, waarbij niet alleen aan het einde van middag, maar gedurende de hele dag geproefd kan worden van verschillende Hero-smaken. Voor elk tijdstip van de dag is er namelijk een smaak uit het Hero Drinks-assortiment die bij dat moment past. In de ochtend fruitsappen, ’s middags frisse dranken en tijdens borreltijd wordt de shopper verrast met frisdranken en mocktails.

Hero Happy Hours XL

De Hero Happy Hours-activatie loopt al enkele weken bij diverse retailers. Voor het Bredaas feestje werd echter gebruik gemaakt van een nieuwe setting: de XL variant, een opvallende constructie inclusief koeling met volop second placement. Tijdens de zogenoemde ‘Hero Happy Hours VrijMiBo’ werd nog een stapje extra gezet om de Brabantse gezelligheid van zowel Hero, AH Valkeniersplein als Young Perfect volop naar de winkelvloer te halen.

#VrijMiBo

Voorafgaand aan de vrijdagmiddagborrel werd winkelend publiek via social media opgeroepen gezellig langs te komen bij de zogenoemde ‘VrijMiBo’. Shoppers die niet tijdens de borrel aanwezig konden zijn, werden live op de hoogte gehouden via de Facebookpagina’s van zowel de Albert Heijn-vestiging als Young Perfect. In Breda werden bij de borrel Koreaanse gehaktballetjes met perzik-sriracha saus geserveerd naar recept van Food Imagineer Alexander Sebregts van Young Perfect. Daarnaast werden shoppers getrakteerd op Hero Drinks en verwende een zogenaamde Flairtender gasten op spectaculaire wijze met heerlijke Hero mocktails. Bredase DJ Martijn Wittenbols, ook wel DJ Dazzle genoemd, zorgde vanaf zijn draaitafel voor de feestelijke muziek en sloot daarmee het feestje af.

Lokaal onderscheid maken

Het is niet de eerste keer dat Andre Boersma, supermarktmanager bij AH Valkeniersplein, zich lokaal onderscheid met zijn winkel. In zijn vestiging werd ook het ‘Het Grootste Paasontbijt van Breda’ gehouden, eveneens in samenwerking met Hero. Omwonenden werden daarbij nader tot elkaar gebracht met een gezamenlijk paasontbijt in de winkel. Maar ook initiatieven als een knutselmiddag voor kinderen, een informatieve rondleiding door de winkel voor de kids van Petje af Breda en een mooie samenwerking met Hogeschool NHTV Breda creëren meer verbintenis tussen winkel en buurt.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken