KLM presteert flink beter dan verwacht: meer passagiers ook bij Air France

KLM presteert flink beter dan verwacht: meer passagiers ook bij Air France
  • Food-en-retail
  • 9 jul 2018 @ 11:13
  • 12104 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • KlantLeadsMarketing

KLM heeft in de eerste zes maanden van het jaar fors meer passagiers in haar vliegtuigen verwelkomd vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Het ondergewaardeerde aandeel schiet omhoog, ook zusters Air France en Transavia scoren goed.

Tot en met juni stapten 16,6 miljoen passagiers aan boord bij KLM. Dit betekende een toename van de passagiersstroom met 1 miljoen reizigers, meldt het ANP. In juni 2018 was de groei 3,6 procent, zo werd zojuist bekend, terwijl het aantal beschikbare stoelen met 2,2 procent steeg. De bezettingsgraad kwam daardoor uit op 90,5 procent. Vliegtuigen van KLM zaten volgens de maatschappij zelf nog nooit zo vol. Volgens topman Pieter Elbers van KLM tonen de groeicijfers aan dat het harde werken zijn vruchten heeft afgeworpen. 

Goede perspectieven vormen instapmoment
Ook bij zustermaatschappij Air France was in juni 2018 sprake van een groei van 3 procent tot 4,7 miljoen reizigers. Behalve KLM-topman Elbers schijnt de topvrouw van de metro van Parijs, Catherine Guillouard zich volgens Franse media warm te lopen als mogelijke nieuwe bestuursvoorzitter van luchtvaartcombinatie Air France-KLM. In elk geval een dame met vervoers-ervaring, net als Elbers een goede kandidaat hetgeen de merkwaardering van Air France-KLM extra opstuwt. Al lijkt Elbers vandaag ook de man met de beste rapportcijfers. Bij Transavia was in de maanden januari tot en met juni 2018 sprake van een groei met 7,4 procent tot 7,3 miljoen passagiers. Op jaarbasis overtreft KLM qua groei momenteel Air France. De veelbekroonde marketing van KLM en Transavia lijkt hieraan mede debet. De onderwaardering van het merk KLM en van het combi-aandeel werd op dit platform recent al aangestipt. Intussen melden nieuwe investeerders en beleggers zich sinds vanmorgen massaal op het Damrak. Het begin van een terechte, flinke herwaardering van luchtvaartcombinatie Air France-KLM lijkt zich langzaam te voltrekken.
(PvWK, bronnen: ANP, Parool, Bloomberg en AFP)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken