Magioni-oprichter vermarkt 13.000 groentepizza's per dag

Magioni-oprichter vermarkt 13.000 groentepizza's per dag
  • Food-en-retail
  • 10 jul 2018 @ 09:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieFoodMarketing

Magioni-oprichter Manon van Essen (30) trok blut aan de bel bij Albert Heijn met de vraag of de retailketen haar gezonde pizza’s wilde verkopen. Nu worden ze via ruim 1000 verkooppunten verkocht waaronder sinds kort ook 300 filialen van de deftige Britse supermarkt Waitrose.

'Iedereen streeft naar een gezonde levensstijl, maar dat gaat altijd over dingen laten staan. Ik wilde mensen helpen gezond eten leuk te maken. In die zin is Magioni ontstaan uit eigen ongenoegen', vertelt ze over de marketingcase op Business Insider. Van Essen kwam op de groentenbodems voor pizza's en kreeg het advies om voor voldoende schaalgrootte snel op zoek naar een retailketen te gaan. En naar een investeerder. Ze was platzak toen ze uiteindelijk het foodconcept bij Ahold mocht presenteren. 'Ik had zelfs geen geld om een treinkaartje naar Zaandam te kopen', lacht ze nu. AH wilde gelukkig wel een proef doen. Ze gaf haar pizza’s de merknaam Magioni en mocht twintig AH-supermarkten bevoorraden. AH experimenteert vaker met food start ups.

Participant gevonden
'We begonnen met een kleine oplage van ongeveer 300 pizza’s per maand', vertelt ze nu. In de tussentijd had ze een producent gevonden en trof ze Abel Slippens, een visionaire investeerder die in de Quote 500 staat en zijn fortuin verdiende met voedselgroothandel Sligro. Die ging direct een partnership aan. Lees hier de complete case verder.
(bron: BI)


Fotocredit boven: Magioni

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken