Nieuwe benoemingen in directie Jumbo Groep Holding

Nieuwe benoemingen in directie Jumbo Groep Holding
  • Food-en-retail
  • 11 jul 2018 @ 15:24
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPersonaliaWinkelen

Jumbo Groep Holding kondigt een aantal nieuwe benoemingen binnen de directie van het bedrijf aan. Het betreffen wijzigingen in de bedrijfsonderdelen Buying & Merchandising, La Place en Jumbo België.

Buying & Merchandising
Per 20 juni 2018 is Olaf de Boer bij Jumbo in dienst getreden als executive director Buying & Merchandising, meldt het retailfamiliebedrijf. Olaf de Boer heeft ruim twintig jaar retailervaring, zowel in Nederland als internationaal. Eerder was hij actief bij Ahold, AMS Sourcing, Gall & Gall en Metro Cash & Carry. Ceo Frits van Eerd: 'Met Olaf hebben we iemand met jarenlange ervaring op het gebied van Buying & Merchandising in huis kunnen halen. Zijn uitvoerige kennis op het gebied van private label, vers, inkoop en assortimentsmanagement komt goed van pas bij het realiseren van onze groeiambitie.'
 
La Place
Managing director Bart van den Nieuwenhof heeft besloten om per 1 september 2018 La Place te verlaten. Tweeënhalf jaar na de overname door Jumbo is La Place weer volledig terug in het Nederlandse straatbeeld en werkt de restaurantketen voortvarend aan haar internationale expansie. Bart van den Nieuwenhof geeft aan dat de cirkel voor hem nu rond is en grijpt dit moment aan om zijn vleugels na zes bewogen jaren uit te slaan. 'De gezamenlijke toekomst van La Place en Jumbo ziet er veelbelovend uit', aldus Frits van Eerd, 'In veel opzichten is sprake van een mooie wisselwerking tussen onze formules. Bart heeft hier mede het fundament voor gelegd. Daar zijn we hem zeer erkentelijk voor.'
 
Totdat er een nieuwe managing director is benoemd, wordt La Place direct door de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding  aangestuurd. Zij wordt hierin bijgestaan door Paul Bringmann, de oprichter van La Place die de restaurantketen jarenlang succesvol heeft geleid. Zijn bestaande adviseurschap voor La Place wordt de komende tijd geïntensiveerd. Vanuit Jumbo gaat ook Ralph Bertrand als executive director Formule zich nadrukkelijker bezighouden met de ontwikkeling van de La Place formule. Dit in relatie tot de ontwikkeling van de verschillende Jumbo formules waaronder de Jumbo City en Jumbo Foodmarkt.  
 
België
Per 1 september 2018 start Peter Isaac als managing director België. Hij wordt verantwoordelijk voor het opzetten van de Jumbo organisatie bij onze zuiderburen. De nieuwe managing director brengt veel kennis mee van de Belgische foodretailmarkt. Zo was hij afgelopen 14 jaar onder meer werkzaam als coo en lid van de management board bij Lidl België. Frits van Eerd: 'We zijn erg blij met de komst van Peter. Om met succes de Belgische markt te kunnen bedienen, moet je de ins en outs van de winkelcultuur aldaar goed kennen.'
Zijn benoeming onderstreept de ambitie van Jumbo om op termijn een onderscheidende speler in het Belgische foodretaillandschap te worden, aldus Jumbo.
(PvWK)

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 580 supermarkten, vier Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo onlangs Jumbo City. In dit nieuwe gemakswinkelconcept combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot beste supermarkt van Nederland. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie hier.'
(bron: Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken