Unilever en Foodlab brengen fanmarketing op de winkelvloer

Unilever en Foodlab brengen fanmarketing op de winkelvloer
  • Food-en-retail
  • 11 jul 2018 @ 12:43
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Unilever en Foodlab kiezen voor een nieuwe benadering van fanmarketing, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie. Receptcreaties van online influencers hun fans zijn gebundeld in het Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’.

Knorr lanceert met de campagne ‘Lekker veel groente met Knorr!’ vernieuwde recepten, waarin minimaal 200 gram groente zit in een maaltijd per persoon. Om de vernieuwde samenstelling onder de aandacht te brengen bij de consument, werken Unilever en Foodlab (een label van Adfactor) een online propositie uit die is gekoppeld aan een premium op de winkelvloer.

'Een selectie food influencers trapt de campagne online af en gaat aan de slag met variaties op de gerechten van Knorr. Daarnaast roepen de influencers 150 fans op om eigen creaties te maken met de vernieuwde recepten van Knorr en dit te delen op hun social media accounts. De opdracht is gekoppeld aan drie thema’s voor extra uitdaging: koken voor kids, borrelen en bowls. Binnen korte tijd leveren de social media posts van de fans een grote hoeveelheid unieke en waardevolle content op voor het merk', meldt Knorr-maker Unilever. De creaties van de influencers en meest originele recepten van de fans zijn nu gebundeld in een premium voor op de winkelvloer: het Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’. Het design en de vormgeving zijn, in nauwe samenwerking met Knorr, verzorgd door het in-house design team van Foodlab.

‘Lekker veel groente met Knorr’
Maaike Zwaan, marketing manager Unilever: 'Wij vinden het belangrijk om mensen te helpen met een gemakkelijke, gevarieerde en voedzame maaltijd. Alle 30 wereldgerechten van Knorr hebben sinds nu dan ook een lekker recept vol met groenten. De samenwerking die we met Adfactor, de drie influencers en hun fans zijn aangegaan, heeft als doel om deze groenteboodschap voor de consument tot leven te brengen, met een mooi receptenboek als resultaat.'
Zo’n 80% van de consumenten eet namelijk minder dan de benodigde 200 gram groente per avondmaaltijd, hoewel 90% aangeeft dat ze het wel belangrijk vinden om genoeg groente te eten. De aanpassing van de receptuur is de eerste stap, omdat 67% van de Knorr consumenten volgens Zwaan de receptuur op de verpakking volgt.

Receptenboek
Het receptenboek ligt sinds maandag 9 juli in de winkel en krijg je gratis bij de aankoop van twee Knorr producten. De volgende supermarkten doen mee met de actie: Boni, Boon, Coop, Deen, DRG, Hoogvliet, Jan Linders, Plus, Poiesz, Emte, Nettorama, Spar, Dagwinkel en Troefmarkt.
(PvWK)

Over Foodlab
' Foodlab is een label van Adfactor en HelloSparkle, dat zich richt op de creatie en distributie van innovatieve content marketing op het gebied van food. Foodlab functioneert als een one-stop-shop voor food marketing en bedient een netwerk met de meest invloedrijke food influencers van Nederland. Het label verzorgt consultancy, boekingen, events en complete strategieën toegespitst op food gerelateerde merken.' Meer info:
https://www.knorr.com/nl/kooktips/lekker-veel-groente.html
http://foodlab.adfactor.nl/
http://adfactor.nl/fansquare
http://hellosparkle.nl/
(bron: Adfactor)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken