Visrestaurant Pesca harkt 761.046 euro binnen
- Food-en-retail
- 18 jul 2018 @ 15:38
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 18 jul 2018 @ 15:38
- Redactie Food en Retail
Visrestaurant Pesca sluit een lopende crowdfunding campagne af. Met succes wist het restaurant €761.046 op te halen, 152% van het beoogde minimumbedrag. Recent trok Pesca de aandacht met een ballonvaart, een haaienvin en oester-sampling.
Pesca heeft hiermee het record van platform CrowdAboutNow verbroken en is daarbij naar eigen zeggen ook het eerste restaurant in Nederland dat via crowdfunding ooit zo'n hoog bedrag wist op te halen.
Op 17 mei j.l. vierde restaurant Pesca, bekend vanwege de revolutionaire winstdeling met het personeel, het 2-jarig bestaan met een groots evenement in het Vondelpark dat ook de lancering van de nieuwe crowdfunding campagne was. Voorafgaand aan de lancering vestigde Pesca al aandacht op het restaurant door als ludieke actie een haaienvin de grachten in te sturen dat door verschillende media werd opgepakt. 'Nu twee maanden later kan Pesca met succes terugkijken op de afgelopen periode. De campagne werd namelijk met 152% van het minimumbedrag afgesloten. Dit houdt in dat het visrestaurant €761.046 heeft opgehaald om de eerste stappen te zetten om de toekomstplannen te kunnen verwezenlijken', zo meldt Pesca.
Toekomstplannen
Met de opgehaalde crowdfunding wil Pesca eerst een nieuwe locatie in Amsterdam openen. Ze beschouwen het huidige restaurant als een ‘testcase’ waarin de afgelopen 2 jaar het concept kon worden ge-finetuned. De nieuwe, grotere locatie wordt in die zin gezien als de ‘showcase’, waar het Pesca-concept vanaf het eerste moment moet staan als een huis. Ook wil het restaurant de eerste stappen zetten om een internationaal begrip te worden door een locatie te openen in Berlijn. Het team meldt te geloven dat het concept goed bij bovenstaande stad zal passen en hebben een grote Duitse partner in de arm genomen om dit te kunnen verwezenlijken.
(PvWK)
Pesca
'Visrestaurant Pesca opende in mei 2016 haar deuren aan de Rozengracht 133 te Amsterdam. Initiatiefnemers Jos de Jong en Sven Sallaerts hadden een vernieuwende kijk op de beleving en businessmodel van een visrestaurant, wat ze in hun warme en sfeervolle zaak duidelijk weten over te brengen. In 2016 won Pesca de prijs voor Best Hospitality Concept tijdens de Entree Hospitality & Style Awards; een initiatief van Entree Magazine. Meer info kijk hier.' (bron: Pesca)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- haaienvin
- oester
- b2b
- marketing
- crowfunding
- visrestaurant
- vis
- concept
- food
- zee
- Pesca
- partner
- eerste stappen
- Pesca-concept
- internationaal
- Duits
- Amsterdam
- ballon
- begrip
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing