Ben Bijnens nieuwe Country Director Coca-Cola Nederland

Ben Bijnens nieuwe Country Director Coca-Cola Nederland
  • Food-en-retail
  • 8 aug 2018 @ 09:01
  • 11607 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingPersonalia

Ben Bijnens is de nieuwe Country Director van Coca-Cola Nederland. In deze functie volgt hij per heden Richard Schlasberg op, die binnen de organisatie het avontuur in Nieuw-Zeeland opzoekt.

Voor Bijnens betekent zijn functie in Nederland een uitbreiding van zijn huidige rol als Country Director van België en Luxemburg. 

De opvolging van Schlasberg is bij Bijnens in goede handen, stelt Coke. Na elf jaar in verschillende rollen bij Procter & Gamble maakte Ben Bijnens in 2012 de overstap naar Coca-Cola. Vanaf zijn benoeming in 2015 tot Country Manager van België en Luxemburg leidde hij met zijn team de implementatie van strategische plannen zoals het duurzaamheidsactieplan This is Forward en de verdere uitbreiding van het portfolio met de introductie van onder andere Finley (ontwikkeld in het Belgische R&D lab, red.) en Fuze Tea.

Bijnens: 'Ik geloof sterk in de strategie die we anderhalf jaar geleden gestart zijn. Als ‘total beverage company’ heeft Coca-Cola de ambitie om een nog sterker en breder portfolio op te bouwen. We willen groeien, maar wel op een verantwoorde manier. Die groei zit niet alleen in het aantal en soorten dranken, maar zeker ook in onze rol als partner voor lokale gemeenschappen en economieën. Voor de consumenten geldt dat we nu en de komende jaren een bredere keuze in vooral caloriearme en -vrije dranken aanbieden. We willen voor iedere gelegenheid een passend drankje in ons portfolio hebben. Wat vooral duidelijk moet zijn is dat je kunt kiezen. Samen met de collega’s van Coca-Cola European Partners onder leiding van Jaap Wassink vormen wij in Nederland een team van 725 medewerkers die iedere dag met passie werken aan deze ambities.'
(PvWK)

 

Over Coca-Cola in Nederland
'‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Kinley, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Dr Pepper*, Capri-Sun*, Appletiser, Nalu*, Schweppes*, Finley, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of via deze Twiiter link.'

(bron: Coca-Cola)

 

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

 

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken