Douglas komt met nieuwe merkstrategie

Douglas komt met nieuwe merkstrategie
  • Food-en-retail
  • 6 aug 2018 @ 12:36
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

Parfumerieketen Douglas gaat het over een andere boeg gooien. Douglas komt in alle zeventien Europese landen waar de keten is gevestigd met een nieuwe merkstrategie, een nieuw logo, een nieuw mission statement en een nieuwe beeldtaal.

Het initiatief voor deze relaunch komt voor rekening van CEO Tina Müller, die hiermee de positie van Douglas verder wil versterken. Zij zet vooral in op upgrading en verjonging van de formule. De relaunch, meldt Douglas zelf, is één van de vijf centrale thema’s van de #Forwardbeauty-strategie. ‘Met de nieuwe merkstrategie zorgen we ervoor dat de modernisering van Douglas niet onopgemerkt zal blijven’, benadrukt Tina Müller.

Frankfurt

Wie kennis wil maken met de nieuwe strategie kan eind september een trip naar het Duitse Frankfurt overwegen. Europa’s grootste Douglas-store die daar is gevestigd wordt al eerste aangepakt. Daarna volgen de overige meer dan 2.000 winkels in Europa. Eind volgend jaar moet deze operatie zijn afgerond. De digitale kanalen van Douglas hebben inmiddels al wel een nieuwe look hebben gekregen. “De beautymarkt verandert razendsnel en Douglas is koploper in deze verandering. We hebben afgelopen maanden grote investeringen vrijgemaakt om onze toonaangevende positie in Europa te versterken en uit te breiden”, aldus Tina Müller.

Nieuwe logo

In de berichtgeving legt Douglas veel nadruk op vernieuwing van het eigen logo. Deze nieuwe versie is ontworpen door Peter Schmidt Group in Hamburg en combineert traditionele invloeden met een moderne uitstraling. De typische mintkleur is het opvallendste kenmerk van het bekende Douglas-logo en deze blijft dan ook behouden, waardoor de typografie duidelijker kon worden veranderd. ‘Vooral de hoofdletters drukken kracht en zelfverzekerdheid uit. De met elkaar verbonden letters “D” en “O” symboliseren de hechte en trouwe band die Douglas met zijn klanten heeft. De nieuwe strategische positionering van Douglas is ook terug te zien in de nieuwe mission statement van het bedrijf: “We encourage and inspire you to have the confidence to live your own kind of beauty”. ‘

Eigen schoonheid

CMO Lucas van Eeghen voegt toe: ‘We willen onze klanten aanmoedigen en inspireren om hun eigen schoonheid te erkennen en zelfverzekerder te worden. Bij alles wat we doen, concentreren we ons niet alleen op wat onze klanten op dit moment willen, maar vragen we ons altijd af wat hun wensen in de toekomst zullen zijn. Alleen op deze manier kunnen we Douglas van premium winkelketen tot premium merk maken.’

(HS, bron: persbericht Douglas)

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken