Jumbo neemt Smulweb over

Jumbo neemt Smulweb over
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2018 @ 09:01
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Food

Jumbo neemt het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb over. De supermarktketen verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb, die een verrijking betekent naast de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app.

Door deze aanwinst zal volgens de super de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen. Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Jumbo zal de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen. Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.

Recepten

‘De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie,’ aldus CEO Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten. ‘Zoveel mensen, zoveel smaken en individuele keuzes. Dat weten we bij Jumbo maar al te goed. Wij willen dat heel Nederland van elkaar de lekkerste gerechten leert kennen. Zo wordt eten en drinken nóg leuker en vanzelfsprekend spelen wij daar met ons assortiment op in – altijd, overal en voor iedereen.’

Groeimotor

Smulweb is zowel in 2016 als 2017 uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. Miljoenen bezoekers laten zich op het platform door andere gebruikers adviseren over lekker en gezond eten. Ook halen zij inspiratie uit de brede variëteit aan recepten op Smulweb, met steeds meer aandacht voor gezonde en verantwoorde maaltijden. ‘Smulweb en Jumbo delen dezelfde passie voor lekker en gezond eten,’ zegt eigenaar/directeur Michiel Slegt van Smulweb. ‘ Bovendien hebben we in Jumbo de ideale groeimotor voor Smulweb gevonden. Gezamenlijk kunnen we dit platform nóg groter laten groeien en voor iedereen in Nederland de mooiste recepten beschikbaar maken.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken