McDonald's introduceert wereldwijde Big Mac munt
- Food-en-retail
- 2 aug 2018 @ 15:04
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 2 aug 2018 @ 15:04
- Redactie Food en Retail
McDonald’s lanceert ter ere van het vijftigjarige bestaan van de Big Mac de 'MacCoin'. Deze munt is vanaf vandaag beschikbaar, ook in Nederland. De MacCoin is de eerste munt die overal ter wereld exact dezelfde waarde heeft: één Big Mac.
De nieuwe munt wordt zolang de voorraad strekt in Nederland bij elke bestelling van een Big Mac-menu gratis uitgereikt en kan tot eind van het jaar in meer dan vijftig landen bij deelnemende McDonald’s restaurants ingeleverd worden voor een Big Mac. In zijn vijftigjarig bestaan is de Big Mac een klassieker van wereldformaat geworden. Waar je ook je ook ter wereld bent, bij ieder McDonald’s restaurant kan je de iconische Big Mac bestellen. De Big Mac die is bedacht door de Amerikaanse Franchisenemer Jim Delligatti is zo universeel geworden dat zakenblad The Economist de burger als een economische indicator gebruikt: de Big Mac Index.
Daarom verdient de Big Mac voor zijn 50ste verjaardag volgens McDonald's nu zijn eigen munteenheid: de MacCoin. Er zijn vijf verschillende MacCoins ontwikkeld. Elke munt representeert een decennium. 'Met de MacCoin hebben we een passende traktatie gevonden voor onze gasten. Want wat vertegenwoordigt het universele karakter van de ‘burger der burgers’ nu beter dan een munteenheid die over de hele wereld dezelfde waarde heeft', aldus Eunice Koekkoek, manager Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland.
In Nederland krijgen gasten een MacCoin bij de bestelling van een Big Mac-menu. De MacCoin wordt uitgegeven vanaf 2 augustus 2018 en is beschikbaar zolang de voorraad strekt. De MacCoin kan worden verzilverd in ieder McDonald’s restaurant in een van de vijftig deelnemende landen. De munten zijn geldig tot en met 31 december 2018.
(PvWK)
Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim twintigduizend medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 245 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.' (bron: McDonald's)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- manager
- MacCoin
- koe
- munteenheid
- gasten
- waarde
- Corporate Communicatie
- Nederland
- vlees
- Big Mac
- hamburger
- burger der burgers
- McDonald’s Nederland
- Eunice Koekkoek
- hele wereld
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing