McDonald's 'imiteert' Apple

McDonald's 'imiteert' Apple
  • Food-en-retail
  • 14 aug 2018 @ 09:27
  • 10168 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Innovatie

Hamburgergigant McDonald’s heeft een nieuwe flagship store geopend die meer wegheeft van een Apple Store dan een fastfoodrestaurant. Met de nieuwe aanwinst maakt McDonald’s een statement over hoe het bedrijf de toekomst ziet.

Volgens Business Insider opende McDonald’s recentelijk het nieuwe restaurant in Chicago. Het is een glazen gebouw van 19.000 vierkante meter en lijkt verrassend veel op een Apple Store. ‘Met trots openen we dit flagship restaurant dat symboliseert hoe we bouwen aan een betere McDonald’s voor onze klanten en de gemeenschap waarin zij leven,’ zei Steve Easterbrook, president en ceo van McDonald’s.

Het restaurant is ontworpen door Ross Barney Architects uit Chicago. Hoewel niet elk McDonald’s-filiaal er zo ‘classy en glassy’ uit zal zien, vormt de combinatie van meer tech, tafelbediening en een nadruk op duurzaamheid wel een blauwdruk voor wat de fastfoodgigant wil uitrollen in Amerika.

 

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken