McDonald's wil 43.000 leerlingplaatsen in Europa creëren
- Food-en-retail
- 23 aug 2018 @ 09:18
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 23 aug 2018 @ 09:18
- Nanny Kuilboer
McDonald's Corporation hoopt voor 2025 de toetreding tot de arbeidsmarkt voor twee miljoen mensen wereldwijd te vergemakkelijken. Het fastfoodbedrijf zet hier een aantal programma’s voor op.
Met de European Apprenticeship Pledge committeert McDonald's zich om tegen 2025 43.000 leerlingplaatsen aan te kunnen bieden in Europa. Via deze plaatsen wil McDonald's een wezenlijke rol spelen in de strijd tegen (jeugd)werkeloosheid, door leerlingen via trainingen en opleidingen de vaardigheden te leren en werkervaring te bieden waar werkgevers naar opzoek zijn. McDonald's neemt ook deel aan het Global Initiative on Decent Jobs for Youth, opgezet door de International Labor Organization. Dit initiatief wil uitdagingen op het gebied van jeugdwerkgelegenheid aanpakken.
Met ruim 20.000 werknemers is McDonald's Nederland de grootste horecawerkgever van Nederland.
‘McDonald's investeert in zijn mensen door ze de vaardigheden te leren die zij nodig hebben om in hun persoonlijke leven en loopbaan succesvol te zijn. Met de aankondiging van vandaag committeert McDonald's zich aan het ontwikkelen van gekwalificeerde medewerkers. Op deze manier zorgt McDonald's voor een duurzame inzetbaarheid van zijn werknemers, voor nu en voor later’, aldus Marjolein Reijs, Director Human Resources & Training McDonald's Nederland.
Deze aankondiging is onderdeel van het Scale for Good Programma van McDonald's. Als grootste restaurantketen ter wereld wil McDonald's positieve, maatschappelijke veranderingen teweegbrengen door het inzetten van schaalgrootte. Na de aankondiging over verpakkingen & recycling (januari 2018), verantwoorde voeding en menu's voor kinderen (februari 2018) en klimaatdoelstellingen (maart 2018), zijn de doelstellingen op het gebied van werkgelegenheid een volgende stap in het internationale Scale for Good programma. ‘Met 37.000 restaurants in meer dan 120 landen, 69 miljoen gasten per dag en 1,9 miljoen werknemers wereldwijd, maken kleine aanpassingen al een significant verschil.’
De 43.000 leerlingplaatsen zijn voor iedereen toegankelijk, ongeacht eerdere werkervaring. Ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn welkom bij McDonald's.
40% van de franchisenemers is zelf ooit begonnen bij McDonald's. ‘McDonald's investeert door middel van trainingen en opleidingen in de ontwikkeling van zijn medewerkers. In 2009 is de McDonald's Academy van start gegaan. Met de McDonald's Academy krijgen medewerkers, crew én management, de mogelijkheid om via leertrajecten een officieel landelijk MBO-diploma te behalen. Daarmee draagt McDonald's nog meer bij aan hun persoonlijke en professionele ontwikkeling en kunnen zij doorgroeien naar manager. Via de McDonald's Academy zijn er tussen 2009 en 2017 in totaal al 4.158 mensen opgeleid.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing