Melkbus wint 24Kitchen Food Truck Awards

Melkbus wint 24Kitchen Food Truck Awards
  • Food-en-retail
  • 10 aug 2018 @ 11:44
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingAwardsTelevisieFood

Foodtruck De Melkbus uit het Gelderse Eibergen heeft de 24Kitchen Food Trucks Awards 2018 gewonnen. De trofee voor de beste mobiele keuken van Nederland werd vrijdag live op Qmusic uitgereikt door kok en foodschrijver Julius Jaspers. 'Een actueel vega-concept.'

In de finaleronde streden uiteindelijk drie foodtrucks om de felbegeerde titel. Op de website van de 24Kitchen Food Truck Awards kon in de maanden juni en juli door het publiek worden gestemd op de genomineerde trucks. De Melkbus wist in de finale-ronde met 50 procent van de stemmen te winnen.Broertjes Saté uit Dordrecht (38%) en Meat at the Bar uit Broek in Waterland (12%) verdeelden de ereplaatsen.

Julius Jaspers: 'Foodtrucks zijn vandaag de dag niet meer weg te denken uit het culinaire landschap en het is mooi om te zien wat de verkiezing teweeg brengt. Na een intensieve stemronde kunnen we met de helft van alle stemmen spreken van een terechte en originele winnaar. Het vega-concept van De Melkbus is helemaal van nu.'

Wat is De Melkbus?

De Melkbus is het idee van de twee boerenzonen Robert Geessink en Wout Leerink. In hun food truck wordt melk uit eigen stal, en van eigen koeien, verwerkt en verkocht. Van gras tot eindproduct, alle stadia van de ontwikkeling hebben ze zelf in de hand. Met de producten die verkocht worden willen zij de diversiteit van melk aantonen, want de mogelijkheden met melk zijn immers zeer divers. De eindproducten passen bij het seizoen. Het unieke van de producten van De Melkbus is dat de melk niet is bewerkt in zuivelfabrieken, waardoor de rijke smaak van pure melk bewaard wordt gebleven. De Melkbus is veelvuldig te zien op diverse festivals in het hele land.

Robert Geessink en Wout Leerink, de bedenkers van De Melkbus: 'Wij zijn ontzettend blij dat zoveel mensen op ons hebben gestemd. Het voelt heel goed dat men onze producten en het eerlijke verhaal erachter weet te waarderen.'

24Kitchen Food Truck Challenge

Sinds 2015 reikt 24Kitchen jaarlijks de eigen Food Truck Awards uit. In de afgelopen jaren is de prijs uitgegroeid tot een toonaangevende waardering voor Nederlandse foodtrucks. Dit heeft zich ook vertaald in een eigen programma.

Deze zomer is op 24Kitchen een nieuw seizoen van het populaire tv-programma ‘24Kitchen Food Truck Challenge’ te zien. In dit nieuwe seizoen gaan wekelijks drie teams een culinaire strijd op wielen aan. Lange Frans en ‘Gooisch meisje’ Pauline Wingelaar vormen ieder een team met een wekelijks wisselende bekende Nederlander. Onder andere Patty Brard, Ferry Doedens, Anouk Hoogendijk en Tess Milne staan hen bij. Het derde team bestaat uit De Worsten van Babel, met 24Kitchen-chefs Hugo Kennis en Jasper en Marius Gottlieb.

Iedere aflevering vindt plaats op een ander zomers festival, waaronder Eten op Rolletjes in Hilversum, het Vegan Food & Drink Festival in Rotterdam en het Woodlands Festival in Bergen. De gemaakte gerechten worden iedere aflevering door Julius Jaspers beoordeeld met een rapportcijfer. Het team dat daarnaast de meeste omzet weet te genereren verdient een bonuspunt, dat vervolgens wordt opgeteld bij het rapportcijfer. Het team met het hoogste cijfer wint de aflevering. 

24Kitchen is het platform voor alles wat met eten en koken te maken heeft. Via de tv-zender, de website 24Kitchen.nl en sociale media biedt 24Kitchen dagelijks culinaire inspiratie. 24Kitchen is voor meer dan zes miljoen huishoudens in Nederland vrij te ontvangen: in het basispakket van Ziggo, KPN, Telfort, Caiway, Tele2, T-Mobile Thuis en Delta.

Jeroen Mirck

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken